Ankermann Startet 31.Mars.2006 Link til dette innlegget Startet 31.Mars.2006 Er det noen som vet hvilken vei bøylen på snap daviteren som er på jollen skal stå? Ser at noen har bøylen opp (med klipsfestet mot vannet) og noen har bøylen ned (klipsfestet øverst)... Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 31.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2006 Det vil jeg påstå er fritt valg, alt ettersom hva som passer best. Studerte litt på dette selv i fjor når jeg holdt på å montere mine. Montasjeanvisningen til Weaver sa ingenting om dette. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
roaldbj Svart 31.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2006 En selger argumenterte overfor meg at plasseringen var bestemt ut fra plattformens høyde over vannet og formen til daviterbåten. Jeg fikk aldri noe klart svar.- Sitér dette innlegget Link to post
Ankermann Svart 31.Mars.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2006 Slik jeg ser det kommer bøylens feste punkt på samme punkt samme hvilken vei en setter bøylen, da "senter" blir omtrent midt på lappen... Det er mulig derfor det blir det samme hvilken vei bøylen står. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 31.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2006 Vi var endel småbåtfolk som jobbet med denne problemstillingen for noen år siden. Vi observerte at det ble forskjell på hvilken vei daviteren ble montert. Det kan være at nye davitere ikke påvirkes av monteringsretningen. Sitér dette innlegget Link to post
Al-Tec Svart 1.April.2006 Link til dette innlegget Svart 1.April.2006 Er disse bildene til noe hjelp? Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.