Jump to content

Lakk på maling hvordan tar det seg ut

Jon-Kåre

Recommended Posts

Holder på med å resturere dørerne til skap og inngang til lugar og har tenkt å male speilene da fineren ikke går å få fin. Ramtreet blir etter nedpussing fint og skal lakkes. Det hadde her hvert lettvint å male speilene først for deretter å lakke helle greie da det er mindre arbeid en å tape / sette av rundt speilet. Men blir det seende ok ut. Noen som har prøvd lakk på malte flater?? Jeg maler og andre plasser i båten som det ikke går å få bra uten utskifting. Her ble jeg fornøyd med resultatet Men har jo ikek tenkt overlakking her da. Speilene skal males i samme hvitfarge (vanilje) som er brukt ellers. Vil det bli forskjell på fargene dersom jeg lakker over??

Bilde

Redigert av jonkare (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Har aldri prøvd dette i båt, men har prøvd det på møbler innomhus bl.a. et bord som først ble malt med vannbasert maling, for at bordplata skulle bli sterkere lakket jeg den med klar oljebasert lakk. Dette fungerte utmerket, og det ble ingen fargeforskjell på bordplata og resten av bordet.

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

høres bra ut

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Dette er jo inne i båten så jeg tenkte mest i banen tre stjernes eller lignende

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...