Jump to content

Tectyl på drev mot groe?

Bømlafjord

Recommended Posts

Bruker alle bunnstoff på drevene? Eg har ikke gjort dette

Har alltid vært plaget med groe på drevet mitt.

Etter min første sesong med drev har jeg i alle fall funnet ut en ting: Etter 25 år med egen båt har jeg ALDRI sett så mye groe som sist sesong. Hadde båten på land i desember 04 og sprayet mesteparten av drevene med Jotun Drevspray. Hadde ikke nok til hele drevene så jeg prioriterte de delene som var i vannet i marsjfart og de har holdt seg noenlunde brukbart, dvs. der er en del grønske. De delene av drevene som jeg ikke frisket opp med ny drevspray er fullstendig dekket med rur! En god halvcentimeters lag over alt :cryin:

Skal på slipp i uka etter påske og ser for meg en drittjobb med plastskrape og saltsyre......

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Å ligge unna kjærringråd vil vanligvis være det lureste. Jeg har selv prøvet tusmetoden - fullstendig ubrukelig, jeg følte meg en smule dum da jeg måtte ut skrape av den overgrodde propellen. Jeg tviler på at det er noen bestandeler i tektyl og sprittusj som tilsier at de skal forhindre groe :nono:

Tja, det er jo mange her som sier de har gode resultater med både tusj og andre luriumer. Det stemmer sikkert.

Jeg heller vel til den tanken at forholdene der du ligger spiller vel så stor rolle. Det som funker bra et sted bør ikke nødvendigvis funke bra et annet. Jeg har selv forsøkt tusjmetoden uten større hell, men jeg tviler ikke på de som sier at den har virket for dem. Kjøpte båt som har ligget på Vallø med VC17M som hadde funket perfekt der. Jeg er ikke like imponert over dette i Larvik hvor den nå ligger. I min havn har jeg god erfaring med Jotuns Racing, men på drev har jeg ikke noe gode råd å komme med, da jeg aldri har funnet noe som funker bra hos meg.

Det er vel bare å fortsette å prøve seg frem.

mvh tuffff

Jeg heller vel til den tanken at forholdene der du ligger spiller vel så stor rolle. Det som funker bra et sted bør ikke nødvendigvis funke bra et annet.

Det har jeg også tro på. Jeg har hatt forskjellige båter i samme havn i 10 år og ser at også forholdene på samme plass endrer seg fra år til år.....

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Stor forskjell fra plass til plass ja...

Jeg har brukt tusj på propell før med kanon resultat, min far bruker det også..

På 930`en i fjor pusset jeg ned drevene, de så ikke klok ut etter en vinter i sjøen. Jeg la på Seajet drevprimer og fullførte med to strøk Seajet 034 for alu. Dette var før påske i fjor og jeg tok den opp i Januar i år med NULL groe som resultat. Båten var også helt ren under med Seajet 031, men den kan ikke brukes på alu..

Øystein Wilthil, 48212848

Nåværende båt: 00 Flem 340

X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...