Poseidon Startet 2.April.2006 Link til dette innlegget Startet 2.April.2006 En av mine sønner holder på med en liten båt forsynt med en 25 HK Evinrude, en 2-takter fra 1996. Nå har han begynt å pønske på en passende omdreiningsteller til denne motoren. Har noen av baatplassens mange kreative sjeler noen gode ideer å bidra med ??? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Boywonder Svart 2.April.2006 Link til dette innlegget Svart 2.April.2006 Faria. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Droll Svart 2.April.2006 Link til dette innlegget Svart 2.April.2006 (redigert) Er det er lading på motoren ??. Har motoren en stator for lading trenger du bare å vite antall poler på denne for å vite hva turtelleren skal stilles på . Merke på turteller blir etter hva du liker ... Hvis det ikke er lading på motoren, kan du se på Tiny Tach , ett lite søk her på BP gir deg det du trenger . Arne Kjetil Redigert 2.April.2006 av Droll (see edit history) Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Fusebox Svart 3.April.2006 Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 Hei, Hvis man er litt elektrisk anlagt, kan man legge noen runder med ledning rundt pluggledningen og hente ut "signalet" der. Hva som skal gjøres med dette signalet for å få det litt brukervennlig vites for øyeblikket ikke, men det var en ide jeg nettopp kom på :-) Skal si fra om jeg kommer på noe mer brukervennlig. Hilsen Are Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 3.April.2006 Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 Om man vil mekke alt selv så kan man bruke en liten micro-controller ala Atmel AVR av ett eller annet slag, et lite LCD display og en ledning som man tvinner noen runder rundt den ene pluggledningen. Med litt elektronikkkunskaper s"burde det gå greit å mekke sammen noe slikt. Men det er jo mye enklere å kjøpe noe som er ferdig da. F.eks. Tiny Tach som nevnt ovenfor. Om motoren har lading ut, eller AC Lightning som noen Eivinruder har, så vil trolig en turteller for dieselmotor fra Biltema også kunne gjøre nytten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.