Jump to content

D1 olja har blitt til "gele" i vinter. Kan den brukes?

jorhei

Recommended Posts

Hei alle sammen. Var nettopp ute i boden en tur for å olje de nye dørkplatene, men oppdaget i det jeg åpnet spannet med olja at den var blitt helt gele aktig. Går fint ann å påføre, men vil den fortsatt være brukbar eller må jeg kjøpe ny?

Lurer også på hvorfor dette har skjedd, slik at jeg ikke gjør samme feilen igjen....

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Lokket har nok ikke vært helt tett i vinter, slik at de mer flyktige bestanddelene har fordampet. Prøv med en skvett white spirit oppi og se om konsistenen blir som den skal da. Ser at det er oppgitt på boksen at det skal brukes white spirit til rengjøring, så da regner jeg det som sannsynlig at det er det som har blitt brukt som tynner også.

Jeg ville ikke ha brukt den slik som den er, da den nok er for tykk til å trekke skikkelig inn i treverket. Men med litt tynning så går det nok helt fint.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Med fare for hva dette kan medføre av ekstra arbeid i etter tid hadde jeg hivet denne på dynga. Det samme skjedde meg med et 10l spann for en par år siden. Spanent sto da i garasjen halvfult.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...