Jump to content

Mahogny+silikon+vinduer i plexiglass

Haber

Recommended Posts

Jeg har brukt et par dager i båten med å fjerne silikon i forbindelse med skifte av vinduer. Fytterakkeren for noe dri.... :headbang: . Nesten umulig å få bort silikonen. Omsider har det lyktes ved bruk av forskjellige metoder, varmepistol, skrape, sikling, pussing, og tynner. Er det noen som har tips å komme med i forbindelse med alternativ til silikon når nye vinduer skal på plass? Silikonen var påført i utfresing i mahognysiden, utenpå dette var vinduene festet, - og utenpå dette rammer av syrefast stål.

Mvh

Haber

'A Sailor's Joys Are as Simple as a Child's' - Bernard Moitessier

"Jag behöver inte ståhöjd när jag sover, och när jag är vaken seglar jag..." PeterK

Takk for rask respons Bastard, - vet du noe om hvordan det er å få vinduene løst dersom det skulle bli aktuelt senere? Limer Tec7 like sterkt som epoxy, eller er det en fleksibel masse?

Mvh

Haber

'A Sailor's Joys Are as Simple as a Child's' - Bernard Moitessier

"Jag behöver inte ståhöjd när jag sover, och när jag är vaken seglar jag..." PeterK

Man får nå kjøpt kitt på tuber i hvit utførelse, den er noe mere elastisk en ordinørt kitt

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Jeg brukte tec7 (dvs trans7 som den klare heter) på vinduene mine, dette ble lagt som en streng i den freste kanten i mahoganyen, vinduene ble lagt inn og fiksert ved hjelp av små stifter til det tørket.

Så brukte jeg normal acryl fugemasse i stedenfor kitt, da fuglene spiser opp kittet med en gang.

Jeg har lagt på et strøk lakk over også for å få acrylen litt mer gul, så nå likner det på ekte kitt.

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...