Isfeldt Startet 3.April.2006 Link til dette innlegget Startet 3.April.2006 Hei Skal montere utvendig bronsesvinger til JRC PLOT 500F, må derfor lage en foring slik at strålen står normalt på skrogbunnen. Er det noen som kan anbefale et bra materiale som er lett tilgjengelig (teak, eik, plast,) etc ? Bjarne Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 3.April.2006 Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 Sett svingeren i riktig posisjon og fyll opp hulrummene på inn og utsiden med glassfiberplast. All gelgoat må fjernes for at det skal feste. 2-komp. primer til slutt. Sitér dette innlegget Link to post
Isfeldt Svart 3.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 Hei Ingar Du mener vel at jeg skal støpe rundt svingeren, med eksempelvis Plastic Padding glasfiberpasta? Problemet er vel da at hvis man skal bytte, reparere svinger må skjære svinger og foring av ? Kunne kanskje lage en form med svingeren justert på plass, tatt denne av og deretter fyllt med glassfiberpasta, borret hull og så limt? Bjarne Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 3.April.2006 Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 Jeg monterte slik: Dråpeformet blister for å få svingeren til å stå i rett vinkel og for å løfte den ut fra skroget. Laget i Divinycell som er laminert fast i skroget. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
roaldbj Svart 3.April.2006 Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 Jeg pleier å ta en tykk teakkloss som skråskjæres med skrogvinkelen. Jeg har dermed et stykke som både passer utvendig og innvendig. Skrogvinkelen beregnes geit med vinkelmåler. Deretter skjæres formen på den utvendige klossen slik at den får båt-fasong. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 3.April.2006 Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 Problemet er vel da at hvis man skal bytte, reparere svinger må skjære svinger og foring av ?Sorry, glemte viktig opplysning:Dekk svinger og aksling med tape, da kan svingeren fjernes når sparkelen er herdet. Tapen fjernes og svingeren monteres permanent med silikon eller sika. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.