Jump to content

85 Fot Prosjekt....

Divemaster

Recommended Posts

Pågangsmot + mange penger mener du? :lol:

Oppgradering ,vedlikehold og ikke minst drift av dette greiene her koster nok en del.

Kanskje hvis man kunne brukt den som utleiebåt til firmaturer og slikt? Der er god plass både til folk, reker og hvitvin... :yesnod:

Dette hadde vært noe. Båten har absolutt potensiale. Ikke tvil om at man trenger litt pågangsmot over gjennomsnittet. Dette må da være noe for de som vurderer å bosette seg i båt. Her har man masse plass.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

Ny Flem.jpg

Minstepris ikke oppnådd!!!!

Ja, jeg så jo den, man har da handlet en del på ebay, vet De. Men likevel ... her har de jo lagt den ut til en utrolig lav utropspris, da må det jo være ett eller annet negativt som ikke omtales? Jaja, man får håpe på innvilgelse ved søknadsbehandlingen hos Båtfolkets Finansieringskontor på Hamar onsdag kveld.... :rolleyes:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

"what's the catch?" her, det virker for godt til å være sant.

Det er vel bare en bunkring det, så sier kontoutskrifta fra Statoil e.l. om hva som er "the catch"... :lol:

To Detroit 12V-71 har vel til sammen 24 sylindre og 4 turboer for liksom å få fart supinga. De er vel ikke akkurat måteholdne i matveien. Regner vel med at forbruket kan sammenlignes litt med meg selv, når det er kjøttkaker til middag, da blir det vakuum i "gryta hennar mor"... :lol:

To Detroit 12V-71 har vel til sammen 24 sylindre og 4 turboer for liksom å få fart supinga.

2x700 hest, det likner veldig på 300 L/T....

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

2x700 hest, det likner veldig på 300 L/T....

Men da legger du deg på 50% load, og koser deg i 10 knop.... og kommer unna med "kun" 150L/T :cool:

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Skulle hatt "guts" nok til å kjøpe noe slikt, tenker da på det som bolig båt. Innvendig plass i denne må jo være som en normalt stor leilighet, og man kunne jo til og med leid ut rom og tjent inn noen kroner til de formidable vedlikeholdsutgifter.

Glimrende time-share prosjekt.

Si at brukstiden er 50 uker i året og man setter av 2 uker til vedlikehold.

For enkelhetens skyld sier vi at endelig salgspris med alle omk. blir kr. 1 mill. og årlig vedlikeholskostnader + forsikring og kaiplass kr. 200.000,-.

En årlig eieruke koster da usle kr. 20.000,-. Da eier man den uken for evig. Årlig vedlikeholdskost blir kun kr. 4.000,- pr. eieruke pr. år. Bare kr. 333,- pr.mnd!

Når det da ble min uke, f.eks. i januar (jeg har alltid uflaks i loddtrekninger), så måtte jeg desverre tatt med famlien, kollegaer samt alle naboene.

Jeg ville ikke hatt råd til dieselen selv.

Detta kunne blitt gøy. :flag:

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Hva tipperdu marsj/maks til da, Divemaster? ....

Er nok mer displasement / halplaner hvis jeg kjenner Bennetti rett .... regner med rundt 12 - 14 max marsj, og muligens 16 - 18 topp .... men med en heftig pris for å komme over displaesement fart.... er jo ganske smalt skrog her, med lang vannlinje... men hun stikker jo ikke mer enn 1,6m dypt...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Enig. Kikket på en del andre, finner ingen på nettet med samme design, de er enten runde i hekken eller dypere/bredere; men likevel har en del av disse marsj/topp omkring 14-17 kn.

Jeg må tilstå at jeg likte denne ... en slags kjærlighet ved første blikk. Kall meg pervers, :eek: men det begynte rett og slett å krible i pungen med en gang jeg åpnet denne tråden og så bildet i innlegg # 1. :lol: Har ikke spurt lommeboken hvordan den tar det :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Jeg må tilstå at jeg likte denne ... en slags kjærlighet ved første blikk. Kall meg pervers, :eek: men det begynte rett og slett å krible i pungen med en gang jeg åpnet denne tråden

Dette må enten være et uttrykk for akkutt 40 års krise eller at du rett og slett begynner å tiltrekkes av litt slitne, middelalderske damer som nok har sett sine beste dager.

Men blondinner får vi plass til. Har båten blondinnegroper?

Forresten, hva er galt med middeladrende damer? QB spør ... :eek:

Når man ser på kona og sier "skatten min...", men i neste øyeblikk tenker, "tja, du begynner jo pinadø å se ut som noe jeg har gravd opp nede i fjæra" :lol::lol::lol:

Ok, litt humor for den med hardbarket sans for humor...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...