Jump to content

85 Fot Prosjekt....

Divemaster

Recommended Posts

Båten ser nå egentlig ganske OK ut - til sitt bruk :wink:

Min erfaring med ebay tilsier at ganske mange ligger i vannskorpen og vaker; de kommer ikke med sine bud før i de aller siste minuttene.

Jeg kan med stor sikkerhet si at høyeste budgiver for øyeblikket ikke kommer til å bli den endelige kjøperen. En mann som har solgt noen skinnvester, et par solbriller og en mobiltelefon - og kjøpt en deodorant på ebay, er liksom ikke den man forestiller seg at drar avsted med denne....

Hvis noen har lyst til å si: "Jeg la nettopp inn et bud på en 85 fots luxuscruiser" så er det bare å trå til - man vil allikevel bli overbudt i løpet av noen dager.

Men siden den synes dårlig egnet som slepebåt velger jeg å avstå :wink::wink:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Enig. Kikket på en del andre, finner ingen på nettet med samme design, de er enten runde i hekken eller dypere/bredere; men likevel har en del av disse marsj/topp omkring 14-17 kn. ...

Yup ... vurderte en Cantieri De Pisa - Pegasus 21 (yup 21 Meter og originalt bygget for Sophia Loren... fikk verftstegninger mm) .. denne hadde samme maskiner (Detroit V12-71 og 700hk), og marsjet på 16 -18, med topp rundt 20. en helt annen verden når du kommer over 18 meter forresten... mer små skip enn båter. Fristet svært mye, men kom til sans og samling når vedlikehold og driftskostnadene ble kalkulert... For en "normal" arbeidtaker så må en bare leie disse båtene ut minst 30% av tiden + man bør ha mannskap, hvis en ikke bor ombord selv... en kan jo altid drømme. :cheers:

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Må innrømme at jeg har litt vont i magen akkurat nå. Har ikke lagt inn bud enda, men det klør i avtrekkeren :-) Mine venner kaller meg "kongen av impulskjøp", men selv jeg har litt restriksjoner mht. dette prosjektet :cool:

Sånn for moro skyld : Er det noen som har noen ide om hva faktiske kostnader ved å eie en slik båt vil være ? Noterte meg overslaget tidligere i emnet mht. eventuellt flere eiere..

Jeg vil anta at en slik farkost neppe vil være noen god ide å registrere her til lands. Da må man vel betale 25% mva. + 137,- pr. HK for det første, hvilket vil beløpe seg til (ved £50.000 salg) :

£50.000 = 552.550,- (dagens kurs)

137 * 2x700hk = 191.800,-

+25 % mva = (552.550+191.800) = 930.437,-

Bare avgiftene ved innførsel blir 377.887,- (Billig likevel, men som kontrast til kjøpspris og norske avgifter :headbang: )

SÅ kommer "parkeringsplass"/opplagsplass i tillegg, og jeg som holder til innerst i Oslofjorden har vel neppe noen fohåpninger om billig plassering av denne, med mindre jeg får den til å ligne på en ny øy, og får politikerne med på dette. Høyst usannsynlig.

SÅ kommer årlig vedlikehold, selv om det er stål og sikkert solid og god maling, så er det vel noe som bør ettersees og repareres etterhvert...

OG hvis man skulle våge seg på en aldri så liten rusletur... huffameg

Uff nei. Får vel fortsette med nedbetalingen på huset noen år til ;-) Dessuten flyter Kragerø 26'n min enda :fishing:

Det er lov å drømme. Og for en drøm .... mmmmm :crazy:

Ønsker alle en god start på båtsesongen :cheers: , selv om det snør her hos oss i dag :cryin:

Mvh,

Are

Redigert av Fusebox (see edit history)

Uff nei. Får vel fortsette med nedbetalingen på huset noen år til ;-) Dessuten flyter Kragerø 26'n min enda

Ikke vær blek nå Faxen.

Hva skal du med hus når har en mega husbåt.

Statistisk har du kanskje du 2.5 mill i EK i huset, så båten er din hvis du vil ha den.

Kragerø'en er en ypperlig lettbåt. :wink:

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

"what's the catch?"

Historien går sånn noenlunde slik .....

En delfin hadde forvillet seg inn i marinaen, som er godt beskyttet, og har sluser for å holde vannet inne ved lavvann... Naturvernerene klarte ikke å overtale delfinen til å finne veien ut, og de klarte ikke å fange den. Da det begynte å bli fare for delfinens liv, forlangte de at vannet i marinaen ble tømt ut slik at de kunne fange delfinen, og få den ut i rom sjø.... Utrolig nok så gjorde marinaledelsen dette med mindre enn 12 timers varsel. Noe som medførte at alle båtene i marinaen tok bunnen på en eller annen måte... og fremdeles har ikke marinaledelsen informert alle båteierene som er involvert, da de har en klausul som sier at de ikke "garanterer" at det er vann nok i marinaen 100% av tiden! Alle båtene satt på myk mudderbunn, og det er ikke tegn på strukturell skade på ror, aksling eller propeller på denne Benettien, men dette må inspiseres. Eieren har gått hardt ut mot marinaledelsen, som nå har bedt ham å fjerne båten, da alle båtene i marinaen "må kunne stå tørt" pga den ovenfornevnte klausulen. Forsikkringssak og advokater er involvert... men kan likevel være et godt kjøp hvis du har plass, penger og pågangsmot ..... nå kryper denne sakte oppover i pris... Kunne tenke meg en tur sørover i påsken da dette er svært fristende .... men gjerne ikke så praktisk akkurat nå, da de fleste "småbåt" havnene her borte har en begrensning på 21 Meter.

God Påske alle sammen.

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...