Jump to content

Stekeovnsubstitutt

olews

Recommended Posts

Hvor finner jeg stekeovnsgryte. I mangel på stekeovn kan jeg ikke bake boller

og brød ombord. Nybakt brød og nybakte boller øker mannskapets trivsel veldig

mye. Men jeg har ikke stekeovn. Det finnes en gryte som man kan steke slikt i.

Jeg har sett det en gang, men jeg har ikke fått tak i en slik. Er det noen som vet

hvem som selger en slik ?

Ole
S/Y Algol

Tror du får tak i denne i diverse velutstyrte båtbutikker. Jeg har sett den i hyllene hos Baardsen på kaien i Haugesund, men den er garantert å få tak i andre steder også. Hvis jeg ikke husker helt feil så er dette et Optimus produkt.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Vi har med stort hell stekt halvstekte rundstykker ombord. Brukte da den vanlige kjelen vi ellers bruker med en metallrist i bunn. Snudde runstykkene halveis. De ble like gode som de som er stekt i komfyren hjemme.

Mener det var Lars H som skrev om dette for en tid tilbake ca. 2 år. Mener han hadde prøvd med steiner i bunn med godt resultat.

Paul

Av alle steder så jeg en slik løs "stekeovn" med fast termometer i lokket så sent som i fjor høst hos Erøy Handel i Ryfylke. Hvis du går inn på Gjestehavner og Erøy finner du tlf.nr. til handelsmannen. Han kan i hvert fall fortelle deg hvem som levererer disse. De 2 han hadde, var i rustfritt stål, rektangulære og med utseende og størrelse som en ABU røkovn.

Redigert av kes (see edit history)

JAMA MARINA AS selger Cobb wok og grill til kr 1.189,-.

Evt. ekstrautstyr kommer i tillegg.

www.jamamarina.no

Har ikke noe kjennskap til denne, men så den utstilt på båtmessen i Stavanger i helgen.

Iflg. reklamen går det an å koke, bake og grille på denne.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...