Jump to content

Båtfrakt Halden-Nøssemark


M/B Mali

Recommended Posts

Du får svar på de fleste spørsmålene på denne lenken:

 

http://www.dalslandskanal.se/

 

Når du går inn på Landtransporter får du opplysninger om transporttjenesten fra Halden.

 

Som du ser må frakten bestilles minst 2 uker før transport. Kostnaden er nå fra SEK 1750 og oppover.

 

Husk på at du fester dreggen godt før frakten starter - en hadde mistet dreggen underveis for noen år siden.

 

Lykke til med planleggingen.

 

Du vil få en uforglemmelig tur.

Link to post
Share on other sites

Hei og takk for fine svar,men hvor finner jeg Landtransporter fra Halden er prisen du har satt med transport ????

 

(Du får svar på de fleste spørsmålene på denne lenken:

 

http://www.dalslandskanal.se/

 

Når du går inn på Landtransporter får du opplysninger om transporttjenesten fra Halden.

 

Som du ser må frakten bestilles minst 2 uker før transport. Kostnaden er nå fra SEK 1750 og oppover.

 

Husk på at du fester dreggen godt før frakten starter - en hadde mistet dreggen underveis for noen år siden.

 

Lykke til med planleggingen.

 

Du vil få en uforglemmelig tur)

Redigert av ronesdata (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Firmaet er Nössemarks Båttransporter, tlf: +46 534 30118, el. +46 534 30014, mobil +46 705221793. Det er samme mannen som eier gjestehavna, campingplassen, butikken og det meste av Nössemark. Han frakter båter om sommeren, og tømmer om vinteren :smiley:

Trivelig kar, som også ordner noen til å kjøre resten av mannskapet over til eller fra Halden.

 

I Nössemark har han ei traverskran som løfter; i Halden en truck i nærmeste marina.

Litt stiv km pris, kanskje, men en grei transport, og vel verdt pengene! Om det ikke er midt i fellesferien du skal flyttes, er det neppe nødvendig med hele to ukers forvarsel heller, men ta en telefon til ham og hør. Selv fikk vi flytting med bare 12 timers varsel et år.

a'mor

Link to post
Share on other sites

:sailing: Takk for alle tips. Jeg har alle kart over kanalene i Sverige på kartplotteren min så det går nok bra.

Så jeg gleder meg alerede tror nok det blir en fin tur. Jeg må bare si at den linken til turen som M/B Månestråle hadde var megt fin. Det var faktisk den som gjorde at jeg fikk lyst til å ta turen.

Har vel gått og tengt på det en stund. Da vi hadde Campingvogna stående i Bengtsfors, var vi endel ute og padlet. Noe som også er en fin avkobling. http://side1.ronesdata.net/album.html :flag:

Redigert av ronesdata (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vil bare nevne at Søfartsverket har utgitt en kanalbeskrivelse av Dalslandskanal.

 

Den beskriver havner med serverdigheter og er vel verd investeringen.

 

Min er fra 1994 og jeg vet den har kommet i oppdatert versjon.

 

Når dere kommer til Venersborg bør dere ta en tur i badeanlegget like ved havna - det er flott.

 

I Trollhetta er det lurt å sette av flere dager i de flotte museene.

 

Håper dere får godt vær - det er fasinerende å hente vannet til kaffekjelen rett utenfor båten

 

Fra Venersborg til Gøteborg er det flere muligheter for overnatting i "uthavner".

Link to post
Share on other sites

:sailing: Hei Olpi

Var det disse du brukte på den transporten fra Nøssemark?

 

 

Många väljer att göra Dalslands kanal andra väljer att testa vår klassiker Rundtur i Västsverige. Det betyder att man istället för returresa väljer att ta båten på landtransport till angränsande sjösystem - eller till havet. Dalslands Kanal AB samarbetar med ett antal erfarna landtransportörer som ger dig möjligheten att transportera din båt till/från Dalslands kanal. Obs! Samtliga nedan beskrivna landtransporter kan också göras omvänd väg.

 

Följande landtransportmöjligheter finns att tillgå:

Pris 2006

 

Nössemark - Halden

(Västerhavet - Dalslands kanal)

En klassiker bland landtransporterna i Dalslands kanal. Fraktar båt och besättning mellan Halden i Norge till svenska Nössemark i Stora Lee.

Reslängd: 30 km

Restid: ca 45 minuter (exkl. lastning och lossning)

Maxmått: L - 10.5 m, B - 3.5 m, Dj - 1.6 m, Höjd 3,9 m

Maxvikt: 8 ton

Pris: Från 1.700 Skr (exakt pris vid förfrågan)

Beställning: Se adress nedan. Beställning göres senast 14 dagar före transport.

Övrigt: Kostnader för av- och påmastning kan tillkomma beroende på båttyp. Kostnader för persontransport kan tillkomma beroende på antal besättningsmän.

Kontakt: Nössemark Båttransport

Strandmon, Nössemark

668 91 Ed

 

Bokning: Tel. +46(0)70-603 8629

Transportör: Tel. +46(0)70-522 1793

Link to post
Share on other sites

:lol: Ja, det var dyrt. Han jeg kjøpte båten av hadde brukt denne transportøren (norsk) da han tok båten fra Halden og til Nøssemark. Han sa at båten var for høy og bred til å fraktes på vanlig lastebil. Han var en petimeter og snakket om at det ved eventuell skade ville være problem m.ht.t. forsikring hvis man brukte vanlig lastebil.

Båten er jo 3.30m bred så man må ha følgebil i hvertfall. Jeg kjørte følgebilen da jeg fraktet vår båt.

 

Prisen var 3000,- så vidt jeg husker. Dyrt, men i hvertfall lovlig. Ble foresten stoppet av tollere på veien. De sa ar det var en del smugling av båter fra Sverige til Norge.

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei.

Lurer om jeg har kartplotter max c-map nt wide (Skagerak,Gøteborg til Egersund) som kan ikke bruker i Dalslandskanal? Mulig kjøper innenland sverige brikke c-mag :sad: Har kjøpte sjøsportkart Dalslandskanal, tror det går bra uten kartplotter??? :confused:

Vi skal dit Dalslandskanal i sommer i år. Gleder oss veldig. :yesnod:

At-le :blush:

 

http://www.deafboatclub.com/konvoi/fellesferie.htm

Redigert av at-le (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Som du vet er det også en annen link om samme emne:Kanalferie i Sverige

Der skrev jeg nettopp at det kommer ut nye kart i mai måned. Bok + kart fås for SEK 300,-, i Norge får du kun boka for den prisen.

 

Egentlig kunne disse trådene vært slått sammen....

 

Petter-B

Redigert av Petter-B (see edit history)

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Hei

 

Jeg og 9 andre båter skal på fellestur til Dalslandskanalen. i juli. Vi har bestilt transport og prisen for en 27fot motorbåt er på SEK 2700. I tillegg kommer SEK 300,- pr passasjere :eek: Blodpris for en 30 minutters tur. En familie på 6 må altså ut med SEK 1800 ??? :headbang:

 

Måtte Maanestraale ut med lignende pris i fjor?

 

Kan det heller lønne seg å bestille en maxitaxi fra Halden? Tipper det ikke vil bli mer enn ca 8-900.

 

Junern

Link to post
Share on other sites

nevner bare at om man ikke velger hele turen på egen kjøl kan man ta med seg den beste biten med turistbåter fra bla Håverud til Bengsfor men kan også hoppe av halvveis der - da har man fått med det beste.

 

retur til Håverud kan skje med bla veterantog som går langs kanalen.

 

dette er "roundtrip" turer.

enklest å kjøre bil til Håverud.

 

Håverud - bilde tatt fra bil-brua, videre sees togbrua, aquadukten og elva - 4 stk "veier" over hvarandre.

Bilde

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei

Jeg har bare et tips og det gjelder priser. Prisene på landtrandsport Halden - Nössemark i brosjyren er nok historiske. I fjor var prisen 2600 kroner for en 27 fots båt. I år er den 3000 kroner for samme størrelse. Jeg fikk opplyst det da jeg løftet over men en annen transportør for 14 dager siden. Han ville selvfølgelig ha den samme prisen samt 100 kroner til han som eier krana for å bruke området.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...