Jump to content

Flekklakke skapdør

Suzuki

Recommended Posts

har en litt lei sak, kanskje noen av dere trebåtgutta kan bistå.

Har altså en skapdør i flott mahogny, som jeg har vært nødt for å slipe litt innvendig i falsen, fordi veggen har fått seg en smekk.

Jeg må jo lakke over, men å slipe ned å lakke hele døra, bare for dette gidder jeg ikke. Mahognyen er som dere kan se ganske rød, men jeg _tror_ ikke den er beiset, bare lakkert.

Vil noen komme med forslag over hva slag lakk jeg bør satse på til sånt flikkearbeid ?

Råd om å slipe ned hele, og begynne fra skratch bil bli ignorert... :rolleyes:

Suzuki

Bilde

Bilde

No boat needed..

Jeg ville forsøkt med uretanlakk (test på en liten flekk på et lite synlig sted først). Når det gjelder valg av glans er det vanskelig å se ut fra bildet, men kanskje boneglans er tingen? Jeg synes også at det ser ut som om dette før lakking er beiset med mahognybeis?

Tror jeg ville slipt ordentlig, vasket med rødsprit (når treet blir fuktig ser du også om fargen stemmer sånn ca.) og så er spørsmålet hvor grundig du vil gjøre det, og hvor (fukt) utsatt dette er, om du vil olje først, ellers ville jeg vel gått rett på med f.eks. Ravilakk e.l.

Jeg ville ha gitt den en omgang med mahognybeis der den er slipt lys, og deretter lakkert over disse stedene med en egnet oljelakk. Dette er tross alt på et sted som ikke viser noe særlig, og hvis du begynner med å slipe og lakke på de synlige flatene så vil kanskje dette ikke stemme overens med andre flater i interiøret. Og så ender det med at alt må tas! Nei, ta kun det som trengs du!!!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...