Jump to content

Bilder av stereo i båt

Lompe

Recommended Posts

-Joda jeg er helt enig men det er veldig viktig å ta og vise hennsyn når vi ferdes med skikkelig anlegg. Må huske på at de fleste som er på sjøen er mer optatt av kosen, stilleten og naturen. Men for aldel jeg er klar for en fest med høy musikk og gode ankerdrammer i øyene he he he he Synes det ble bare litt mye anlegg her innpå.

Selv er jeg ikke kommet så langt enda med mitt oppussingsprosjekt.

Ha en fortreffelig dag :seeya:

Greit nok at folk på sjøen skal ha ro og fred. Men nå bor ikke jeg ved sjøen. Bor i eidsvoll og cruiser rundt på med wakeboardet og kamerater. SÅ da må man ha musikk. Men ta bilder dere som har satt inn noe da. Tåler de høytalerene fra maritim.no direkte vannsprut? eller bare fuktighet?

Har ikke no bilde her, men jeg har startet og montere anlegg i båten og kan vell egentlig si litt om det, jeg har da en 23 fot seilbåt med lokket cabin så jeg har tingene relativt trygge for sjøsprut, men kondens er det mye av. Jeg har en pioneer cd spiller med utganseffekt på 4x50w RMS, spilleren er 2000 modell og har stått ett år i åpen jolle og ett år i lukket båt pluss ett par år i bil.. Av høyttalere har jeg for øyeblikket 2 6x9 tommere fra gas som har en effekt på 250w per stykk, de er fireveis og så har jeg en aktiv subwoffer fra clarion og lyden den er fin, men jeg kommer nokk til å kjøpe 2 vanntette 6x9tommere som jeg skal ha ute, da blir det 3evt. bryter så man kan velge hvor man vill høre og så blir det en fin diskant og en 10 tommer i forpiggen, det blir bra tror jeg.

Jeg meneer også at viss man har høyttalere inne i båten og det ikke kommer altfor mye sjøvann er det bedre å kjøpe noen gode bilhøyttalere som evt. spiller 2 sessonger, men kvaliteten på lyden på vantette kontra vanelige elementer er stor, og det koster ofte mer også

Har en ett år gammel sony cd/radio på 4x50 watt som er nedfeldt i dashbordet og en sony forsterker på 2x110 watt som er montert under dashbordet. På uteplassen har jeg 2 stk 6x9 toms Boss marinehøytalere som jeg kjører via forsterkeren. De er innfeldt i sittebenkene. Nede i forcabinen har jeg 2 stk 6,5 toms Boss marinehøytalere som bare får lyd fra spilleren. Min mening om marinehøytalere er at de er mer enn bra nok til det bruket de er beregnet for men at lyden ble vesentlig bedre med forsterker. Vil noen i cabinen ha det stille fader jeg bare vekk de høytalerne med spilleren. Nå er det snart sjøsetting med Rockn'roll. Gleder meg.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

For min del synes jeg det er helt greit med max 2x5 watt i ei båthavn. Men ligg gjerne rundt Færder og rist løs i nyrene :yesnod:

Tar alltid hensyn til andre men hadde du sett de strekningene vi må gå for å komme til mjøsa så hadde du vridd opp du også. Vorma er 40-100 meter bred og bare skog på begge sider i timesvis. :wink:

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Jeg leter etter en Grundig, eller Normende av den "flate" typen med høytaler integrert, og mulighet for 12volt. :lol:

Skal felles inn i veggen inn til WC, så den må tåle fuktighet. :lol:

Blir nok ikke mange "dunk-dunk" fra meg i sommer.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Jeg ser ingen problemer med å installere stereoanlegg i en båt på samme måten som mange har gjort i bilen. Hvilken størrelse en velger er det ikke nabobåten i havnen som bestemmer. Selvsagt skal en ta hensyn til andre men det kan en ta i en annen tråd. Musikken må jo nødvendigvis bli høyere om en skal høre på den under fart så noen ute høyttalere som kan spille høyt er nok ikke så dumt allikevel, disse bør tåle en dusj eller fem også.

Har registrert at merket boss er mye solgt rundtom, noen som har erfaringer med disse? Hvordan blir de for eksempel i forhold til Clarion og andre merker vi kjenner fra bilstereo verden?

Du har nok sovna i timen Bastard, små høytalere kan gi kjempelyd..og litt hjelp fra en SUB hjelper det og.. :lol::lol::lol:

Du har nok rett i det, jeg sitter her og ser på pc høytalerne mine. De er ca 7 x 7 cm, med en sub på gulvet. Jeg har nesten bedre lyd i det en de svære høyttalerne til stueanlegget jeg kjøpte tidlig på 90 tallet.

Sub ja, hvor får man det billig. Burde jo supplert med det kanskje.

Ps. Lover og ikke spille høyt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...