M/S Bastard Svart 5.April.2006 Del på Facebook Svart 5.April.2006 (redigert) Ikke noe prob det vettu. Ikke bare bor jeg på rette sida, jeg er nabo med Svinesund . Bare et par ting...ca prisklasse? Tommer? Husker ikke hva den sjappa heter, men har ikke dem en nettside tro? Så kan jeg myse litt på utvalget, og se om jeg finner noe til ok penge. Takk for hjelpsomheten forresten Redigert 5.April.2006 av bastard30000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
trulte Svart 5.April.2006 Del på Facebook Svart 5.April.2006 Er alltid hjelpsom jeg vettu Kan det tenkes du mener Tv-boden? De har masse greier i alle fall. Det er det mange andre der som har også altså...hehe... Du kan jo sende meg en IM når du får tenkt litt. Hvis du har tenkt deg en billig 10 tommers Jensen, meget pent brukt, så har jeg et par liggende. Ikke stor-kvalitet, men helt greie . Jeg kan ta bilder hvis du er interessert. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 5.April.2006 Del på Facebook Svart 5.April.2006 Tv-boden ja, stemmer det. Var det ikke en nettside hvor alle butikkene (eller de fleste) hadde en link? Jeg er sjelden over på den siden, sender heller med penger jeg...hehe, så jeg ikke risikerer no Tja, hva kan den skjermen brukes til da. Bilder er jo fint om du har Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 5.April.2006 Del på Facebook Svart 5.April.2006 Har registrert at merket boss er mye solgt rundtom, noen som har erfaringer med disse? Hvordan blir de for eksempel i forhold til Clarion og andre merker vi kjenner fra bilstereo verden? Clarion knuser Boss. hvis du spiller med dem samtidig, vil du høre god forskjell. Hvis du ikke gjør det, spiller Boss fint nok de. :) Jeg har boss i min skjærgårdsjeep. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
trulte Svart 6.April.2006 Del på Facebook Svart 6.April.2006 Tja, hva kan den skjermen brukes til da. Bilder er jo fint om du har Her misforsto du nok litt Bastard. 10 tommers bass-elementer. Ikke skjermer. Glemte å si det jeg.... Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 6.April.2006 Del på Facebook Svart 6.April.2006 Clarion knuser Boss. hvis du spiller med dem samtidig, vil du høre god forskjell. Hvis du ikke gjør det, spiller Boss fint nok de. :) Jeg har boss i min skjærgårdsjeep.Har sansen for Clarion selv men har desverre ikke hatt anledning til å teste høyttalere mot hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 6.April.2006 Del på Facebook Svart 6.April.2006 Siden tråden handler om bilder av stereo i båt så legger jeg ved bilde av mitt her.... Og jeg håper for alle mulige guders skyld at jeg aldri havner ved siden av noen som har noe større enn dette anlegget i de uthavnene jeg er i.... Har ligget en del steder og det virker som hørselen til de med store annlegg blir dårligere proporsjonalt med kvadratet av alkoholinntaket.... Jeg hører ikke mye på musikk, men lytter dertil mere på musikk... Det gjør jeg hjemme innenfor heimens fire vegger.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Frøken Fryd Svart 6.April.2006 Del på Facebook Svart 6.April.2006 (redigert) Den der er sikkert mono den hadde ett kjedelig navn også Redigert 6.April.2006 av Bayliner 3258 1996 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 6.April.2006 Del på Facebook Svart 6.April.2006 Her er min "installasjon" (om vinteren står den i snekkerboden, derav støvranden...) Ikke kun nostalgi: Denne har overlegen lyd i forhold til andre bærbare produkter jeg kjenner til...... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.April.2006 Del på Facebook Svart 6.April.2006 Her misforsto du nok litt Bastard. 10 tommers bass-elementer. Ikke skjermer. Glemte å si det jeg.... er ikke helt inne på termene her skjønner jeg..hehe Joa, men er ikke det digert da. Må sjekke litt på forsterkeren min, hva krever den? Sitér dette innlegget Link to post
trulte Svart 6.April.2006 Del på Facebook Svart 6.April.2006 Hmmm....krever ikke så veldig stor forsterker denne altså. Bass-elementer varierer stort sett fra 8-18 tommer (i allefall når det gjelder bilstereo). Med mindre elementer får du mer "snert" i bassen, med større elementer får du dypere og kraftigere bass (enkelt fortalt). Et 10 tommers element bør ikke ta stor plass, og kan fint plasseres under et sete eller noe. Med dine snekkerkunnskaper snekrer du en SLIK på et par timer du. 25 liter kasse. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.April.2006 Del på Facebook Svart 6.April.2006 Jeg har god plass i benker ol. Kan bygge kasse på baksiden av elementet da Send meg gjerne en IM og pris og sånn, så får vi se Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 6.April.2006 Del på Facebook Svart 6.April.2006 Har et bilde av høytalerne i min båt. (som jeg holder på å bygge, derfor rotet..) http://www.eurofoto.no/show_image.php?bid=37390636 Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
olpi Svart 6.April.2006 Del på Facebook Svart 6.April.2006 ...... så når vi hører " jag trodde änglarna fanns.. " fra skyggesiden så vet vi at BASTARD har fått montert stereomonsteret sitt * Skyggesiden= Vestfold (for uinvidde). Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.April.2006 Del på Facebook Svart 6.April.2006 Hæ, svensk dansband. Ok det altså, men ikke min favoritt. Men 60 tal´s er snadder Hvordan blir lyden når man feller høytalere inn i benker osv? Lønner det seg og kasse dem inn¨på baksiden, eller er det ikke noen hensikt? Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 6.April.2006 Del på Facebook Svart 6.April.2006 Det kommer nok an på om du vil ha mye lyd eller bra lyd Det henger som regel ikke sammen selv om mange ser ut til å tro det. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.April.2006 Del på Facebook Svart 6.April.2006 Trenger bra lyd, ikke mye lyd nødvendigvis. Vel, hvis du skal høre på svenske dansband OLPI så må jeg ha mye lyd Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 6.April.2006 Del på Facebook Svart 6.April.2006 Det blir nok bra skal du se. Husk å få riktig polaritet (LIK) på høytalere, ellers blir det dårlig bass. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.April.2006 Del på Facebook Svart 6.April.2006 Ja, det blir nok bra etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 6.April.2006 Del på Facebook Svart 6.April.2006 Til dere som er engstelig for å ligger ved siden av meg, frykt ikke, anlegget brukes ikke i utide, men i naturlig sammenheng som f.eksempel ved bryggedans etc. Jeg har et rimelig bra anlegg. Nok til å riste voksen utav ørene på de fleste.... Til denne har jeg en episode å bidra med. Jeg monterte anlegg/forsterkere/høyttalere for 2 år siden. Etter nitidig arbeid, tenkte jeg at jeg skulle teste alt sammen. Satte på Dire Straits, med en slags tordne/trommesolo låt, begynte svakt, og økte lyden. Etter 10-15 sekunder, mens denne nå nærmer seg bra høy lyd, samt intens lydbilde, titter jeg ut kalesja akter på båten. 20 meter unna står en eldre kar, kikker forvirret rundt seg, titter opp på himmelen, helt borte vekk. Der kommer et kvinnemenneske som jeg antar er dattera og prater med ham. Han gestulerer mot himmelen, som forøvrig var skyfri, mens hun begynner å le, og peker på båten. Gjett om han hadde mishag i blikket DET var bekreftelsen på at anlegget ble rimelig bra i båten MEN som jeg sa innledningsvis, anlegget brukes ikke i utide, og til sjenanse, men kun i spesielle anledninger (som å vekke bakfulle festdeltakere i nabobåter tidlig om morgenen......) Sitér dette innlegget Link to post
Lompe Svart 7.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2006 mye bra svar her. Morro å se. Er jo klart enig med folk her at man skal ta hensyn! Men fortsett å sleng ut bilder. Trenger ideer. Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 7.April.2006 Del på Facebook Svart 7.April.2006 (redigert) Har et bilde av høytalerne i min båt. (som jeg holder på å bygge, derfor rotet..) http://www.eurofoto.no/show_image.php?bid=37390636 Er det "trygt" å borre hol i båten slik som du har gjort? Eg vurderer å støype kassar i glassfiber for så å sage hol i desse. Er det eigentleg nødvendig trur du? Redigert 7.April.2006 av Sinten (see edit history) Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Sinten Svart 7.April.2006 Del på Facebook Svart 7.April.2006 Satte på Dire Straits, med en slags tordne/trommesolo låt, begynte svakt, og økte lyden."Brothers In Arms" kanskje? Den begynner med nokon tordenbrak. Eller "Money For Nothing"? Den er det jo vill tromming i. Eg er kanskje ung men eg har sansen for god musikk Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Ubåtfender Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 Vel siden vi er inne på dette med lyd e`jeg selv ganske fasinert av bassen da, skal være så mye bass at det kittler i baken og da snakker vi helst om den laveste freqensen fra 50-25 hz el lavere og det er vekten av magneten som styrer trøkket i den lave freqvensen, Så skal kittle i revva, ikke lavere vekt på høytaleren enn 3kg. Da kan vi telle ringer ringer på sjøen gitt he he he he Sitér dette innlegget bloggen min Link to post
Frøken Fryd Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 Da kan vi telle ringer ringer på sjøen gittHekkbølger overalt da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.