anton Startet 25.Oktober.2002 Link til dette innlegget Startet 25.Oktober.2002 Jeg ønsker å vite mest mulig om dieselmotorer, hvordan de er bygd opp, mulige feil og tips om reparasjoner. Tross besøk i bokhandel har jeg ikke funnet noe særlig. Vet noen om bøker på norsk svensk eller dansk som er å få kjøpt? Eventuelt artikler puplisert på nettet. Legebøker for menneskekroppen fins i hopetall, men motorbøker synes jeg det er skralt med. Problemet blir ikke mindre når importør og forhandler ikke er i stand til å hjelpe når en har et vanskelig problem ( i mitt tilfelle gjelder det VP). Jeg er taknemmelig for tips. Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 25.Oktober.2002 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2002 Det står ikke i profilen din hvor du bor, men er det i Oslo området har Økern Bokhandel endel motorliteratur. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Ingar Svart 25.Oktober.2002 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2002 Du kan se om http://automobilia.no/ har noe for din motortype. Sitér dette innlegget Link to post
Per Atle Svart 25.Oktober.2002 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2002 Hvis du ikke absolutt må ha det på Norsk, finnes det mye bra på engelsk. Jeg har en som heter Marine Diesel Engines, av Nigel Calder, meget bra, mye illustrasjoner og lettforklart på "folkespråk". Du får den på www.amzon.com for en hundrings eller så. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 25.Oktober.2002 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2002 Kansje du kan hente noe info. her. ??? http://www.kingsdiesel.no/ Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Wick Svart 25.Oktober.2002 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2002 Hei Hvis jeg ikke husker mye feil kjører Båtbørsen en artikkelserie om dieselmotorer du kan jo undersøke om det er mulig å få kjøpt ett opptrykk av serien. Sitér dette innlegget Link to post
KaFarsken Svart 28.Oktober.2002 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2002 Jeg mener Nautisk forlag har en del. Linken er: http://www.nautisk.no/ Har kjøpt en del "båtbøker" hos dem, men ikke om motorer... Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 28.Oktober.2002 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2002 Det finnes (fantes) en bok som tok for seg dieselmotorer i detalj. Sist gang jeg så den ble den bestilt på det lokale biblioteket. Boken er ikke helt up-to-date. Så vidt jeg husker omhandlet den ikke turbo eller intercooler. Common-rail og elektronisk styrt insprøytning var vel ikke påtenkt ennå. Utover det beskriver den det meste og litt til. Fant dette om boken hos Deichmanske bibliotek http://www.deich.folkebibl.no/ FORFATTER: Gretland, Peer , n. 1921- TITTEL: Dieselboken ANSVARLIGE: Peer Gretland ; medarbeidere: Ulf Bugge, F.W. Orre, Georg Rickertsen PUBL.INFO: Oslo : Teknologisk forl. , 1981 , 786 s. NOTER: 1. utgave i 1965 EMNEORD: Dieselmotorer FAGNUMMER: 621.4 (hovednummer) ISBN: 82-512-0197-7 ( ib.) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
yachtmaster Svart 15.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2005 Noen som har erfaring med Iveco motorer,har lurt på og marinisere en 5,9 liter hvis jeg får tak i en,eller kanskje en Volvo 60 motor av nyere dato.Eller om noen vet om andre motorer som yter 250 - 300 hk som er greie motorer . Tar imot alle erfaringer med glede. Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 15.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2005 yachtmaster skrev: Noen som har erfaring med Iveco motorer,har lurt på og marinisere en 5,9 liter hvis jeg får tak i en,eller kanskje en Volvo 60 motor av nyere dato.Eller om noen vet om andre motorer som yter 250 - 300 hk som er greie motorer . Tar imot alle erfaringer med glede. Mvh Terje <{POST_SNAPBACK}> HeiKanskje dette er noe for deg? mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 15.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2005 Sabb Motor i Bergen har en Iveco 8361 SRM40, 400 hk. 900t Kr.150.000,- Annonsen ble funnet i lokalavisa..... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Trophy Svart 15.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2005 http://www.batmagasinet.no/baatweb/bmweb.n...ages/bater_t_58 Her er en på FINN Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
real Svart 12.April.2005 Link til dette innlegget Svart 12.April.2005 [/b]Restaureringsobjekt. Har en 1 sylindret diselmotor til salgs. Motoren er for meg et ukjent merke, men hvis du tegner en sirkel , skriver M inneni sirkelen, og tre S,er innen i M,en, så er der kanskje noen her på båtplassen som kjenner det motormerket??? gi meg gjerne en tilbakemelding, Motoren ligger adskilt i deler og må restaureres. Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 12.April.2005 Link til dette innlegget Svart 12.April.2005 Hvor fristende det enn høres ut, tror jeg nok at jeg står over... Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 12.April.2005 Link til dette innlegget Svart 12.April.2005 Hei, og velkommen som nytt medlem på vårt glimrende forum! Vet ikke om du kjenner til forumet våres og tillater meg derfor å komme med en opplysning. Vi har egne kjøp/salg sider, se på forsiden og bla ned på siden, der finner du en plass hvor dette innlegget passer bedre. Du kan følge denne linken her Hvis ikke jeg har missforstått innlegget totalt da.....og det er slik at du spør om hva slags motor det er....I tilfelle beklager jeg. Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
real Svart 12.April.2005 Link til dette innlegget Svart 12.April.2005 Hei Fernanda! Det var kanskje misvisende og skrive " til salgs" Beklager! Annonsen er i første tenkt for om noen kunne gi meg en tilbakemelding på motortypen. Ønsker deg god BÅTSOMMER Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.