Jump to content

Rekke-grill

Frivakten

Recommended Posts

Skjønner problemet ditt, men min grill har ikke bein, og sitter påmontert rekka hele tida med god klaring under. Flaska skal stå....ikke ligge eller snus opp ned

Jeg ser for meg ett par løsninger, men sjekk med folk som har mer peiling på gass enn meg før du eventuelt gjør det.

1: Kappe røret mellom grillen og flash-back ventilen og sveis inn forlengelsesrør tilpassa ditt behov.

2: Kappe røret og montere inn slange... har aldri sjekka hvor varmt røret er!!!!

Husk å kjøpe riktig flaske!!!! En av mannskapet lærte det den tunge veien. Andre flasketyper er mulige å få på, men komplett umulig å få av igjen uten å vri plasten i filler.

Har plundra noen ganger med å finne rette typen. G-sport har dem

Kjøpte to små p G-sport i dag også - så vi har til ilandgrilling. Vi får bruke den store flaske ved pårekkegrilling. Røret fra gassflaska til brenneren blir ikke varmt. Den store kjøpte jeg påObs - har bare testa den - og plasten er fortsatt hel

Piezo tenneren slutet å funke i dag - lurte fælt på dette en stund. Så kom jeg på at dette ikke er "rocket science" så jeg plukka fra hverandre grillen og fant ut at brenneren hadde forskjøvet seg et par cm - nå funker alt bra igjen

Jeg reingjorde min for noen uker siden. Plukka den i filler og vaska vekk harskt fett fra i fjor med sterkt såpevann. Deretter fikk alt sammen en runde med rens for syrefast sveis (kongevann) med etterfølgende høytrykkspyling. God som ny. Kun de to løse bunn-innlegga forblir missfarga.

Husk å tømme fettoppsamleren i bunnen i ny og ne. Jeg gjorde ikke det!! Vi grilla i litt sjøgang og har teppe på dekket....sier ikke mer!

• 1 år senere...

Hei

Ikke legg gassflaska litt på skrå. Hvis du gjør det kan det komme flytende propan ut i slangen og brenneren og du får en usedvanlig stor flamme når vesken går over i gassform inni brenneren.

Rustfrie griller forutsetter at den ikke blir for varm. Hvis den blir så varm at den blir rød endres strukturen i overflaten, som reagerer med oksygenet, og grillen ruster.

Samme grill kan derfor holde seg fin for en bruker, mens en annen som bruker den i litt vind (bedre trekk) eller til å brenne bål i, får en rusten grill.

Mons

Mons

FF eneste forskjell er regulatoren. CE versjonen har regulator som passer norske gassflasker, standard grillen har regulator for US flasker.

Jeg kjøpe en magma grill i New York i Januar med CE regulator som jeg kobler til en 5kg Statoil flaske i båten.

Jeg kjøpte en NEWPORT™ GOURMET SERIES GRILL med fiskestangfeste som på øverste bilde:

Grill

Redigert av asunde (see edit history)
Hvorfor ikke prøve en Cobb-grill? Denne trenger ikke henge på rekka, men settes på benken eller bordet. Alltid like kald på utsiden. Nå finnes også egne briketter til denne grillen som er mye raskere å tenne.

Yes, det var akkurat det jeg tenkte også. Jeg skal ihvertfall ha en slik en.

Når det gjelder denne saken Europris solgte ifjor, så kjøpte jeg også den i god tro om at den ville holde seg rustfri, men nei...

Grillen var bra den, men er nok ikke til sjøbruk gitt.. :crazy:

Nei, Cobb står på menyen - bokstavlig talt! :yesnod:

Vi kjøpte Cobb-grill ifjor pluss litt ekstrautstyr og vi kan ikke få fullrost denne grillen. Enkel og renslig å bruke, ingen oppflamming fra fett, kullbrikettene varer lenge og den er lett å holde rein. Og maten smaker fortreffelig!

Vestlandskutter  Fairline

Nidelv Marex Hansvik Manzanita

Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11,

First 40.7 NB 8700

Kreativiteten har strandet, men jeg stoler på baatplassen. Diam. rør 18 mm. Noen forslag?

For de som enda er interessert i en billig grill:

Jeg kjøpte en som sikkert er helt lik, men på biltema, jeg skrudde det ene benet fast under grillen og bøyde det litt slik at det ble stående i 45 graders vinkel nedover. Med en slange festet rundt røret passet den oppi flaggstangholderen. Den har foreløpig holdt 4 grilløkter, og det ser ut som den skal klare mange flere.

Redigert av mevinn (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...