Bitteliten Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Men det blir mye å dra på om vi skal ha den i land da. Har kjøpt et par småflasker også Men kan regulatren på grillen vris litt slik at det blir plass til en større flaske da litt mer liggende? Testet ut til å stad - og jeg lever jo ennå - men det kan jo skyldes flaks Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Skjønner problemet ditt, men min grill har ikke bein, og sitter påmontert rekka hele tida med god klaring under. Flaska skal stå....ikke ligge eller snus opp ned Jeg ser for meg ett par løsninger, men sjekk med folk som har mer peiling på gass enn meg før du eventuelt gjør det. 1: Kappe røret mellom grillen og flash-back ventilen og sveis inn forlengelsesrør tilpassa ditt behov. 2: Kappe røret og montere inn slange... har aldri sjekka hvor varmt røret er!!!! Husk å kjøpe riktig flaske!!!! En av mannskapet lærte det den tunge veien. Andre flasketyper er mulige å få på, men komplett umulig å få av igjen uten å vri plasten i filler. Har plundra noen ganger med å finne rette typen. G-sport har dem Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Kjøpte to små p G-sport i dag også - så vi har til ilandgrilling. Vi får bruke den store flaske ved pårekkegrilling. Røret fra gassflaska til brenneren blir ikke varmt. Den store kjøpte jeg påObs - har bare testa den - og plasten er fortsatt hel Piezo tenneren slutet å funke i dag - lurte fælt på dette en stund. Så kom jeg på at dette ikke er "rocket science" så jeg plukka fra hverandre grillen og fant ut at brenneren hadde forskjøvet seg et par cm - nå funker alt bra igjen Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Jeg reingjorde min for noen uker siden. Plukka den i filler og vaska vekk harskt fett fra i fjor med sterkt såpevann. Deretter fikk alt sammen en runde med rens for syrefast sveis (kongevann) med etterfølgende høytrykkspyling. God som ny. Kun de to løse bunn-innlegga forblir missfarga. Husk å tømme fettoppsamleren i bunnen i ny og ne. Jeg gjorde ikke det!! Vi grilla i litt sjøgang og har teppe på dekket....sier ikke mer! Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 26.April.2008 Link til dette innlegget Svart 26.April.2008 Noen som vet hva forskjellen på en ce merket Magma grill og en ikke ce merket grill er? Kan man bruke disse på propanen som er ombord? Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 26.April.2008 Link til dette innlegget Svart 26.April.2008 Hei Ikke legg gassflaska litt på skrå. Hvis du gjør det kan det komme flytende propan ut i slangen og brenneren og du får en usedvanlig stor flamme når vesken går over i gassform inni brenneren. Rustfrie griller forutsetter at den ikke blir for varm. Hvis den blir så varm at den blir rød endres strukturen i overflaten, som reagerer med oksygenet, og grillen ruster. Samme grill kan derfor holde seg fin for en bruker, mens en annen som bruker den i litt vind (bedre trekk) eller til å brenne bål i, får en rusten grill. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Coast Svart 26.April.2008 Link til dette innlegget Svart 26.April.2008 Hvorfor ikke prøve en Cobb-grill? Denne trenger ikke henge på rekka, men settes på benken eller bordet. Alltid like kald på utsiden. Nå finnes også egne briketter til denne grillen som er mye raskere å tenne. Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
roaldbj Svart 27.April.2008 Link til dette innlegget Svart 27.April.2008 Kan man bruke disse på propanen som er ombord? Magmaen jeg har kjøpt hos Seatronic i år har adapter til de vanlige propanflaskene. Kjenner ikke forskjell på de med og uten CE merking. Kan tenke meg at de som har CE merket er beregnet for eksport til Europa, mens de uten er for det interne markedet i USA. Sitér dette innlegget Link to post
asunde Svart 27.April.2008 Link til dette innlegget Svart 27.April.2008 (redigert) FF eneste forskjell er regulatoren. CE versjonen har regulator som passer norske gassflasker, standard grillen har regulator for US flasker. Jeg kjøpe en magma grill i New York i Januar med CE regulator som jeg kobler til en 5kg Statoil flaske i båten. Jeg kjøpte en NEWPORT™ GOURMET SERIES GRILL med fiskestangfeste som på øverste bilde: Grill Redigert 27.April.2008 av asunde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Andre alternativer. Tror festene fås kjøpt løst: Sitér dette innlegget Link to post
DelCasa Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Hvorfor ikke prøve en Cobb-grill? Denne trenger ikke henge på rekka, men settes på benken eller bordet. Alltid like kald på utsiden. Nå finnes også egne briketter til denne grillen som er mye raskere å tenne. Yes, det var akkurat det jeg tenkte også. Jeg skal ihvertfall ha en slik en. Når det gjelder denne saken Europris solgte ifjor, så kjøpte jeg også den i god tro om at den ville holde seg rustfri, men nei... Grillen var bra den, men er nok ikke til sjøbruk gitt.. Nei, Cobb står på menyen - bokstavlig talt! Sitér dette innlegget Link to post
Coast Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Vi kjøpte Cobb-grill ifjor pluss litt ekstrautstyr og vi kan ikke få fullrost denne grillen. Enkel og renslig å bruke, ingen oppflamming fra fett, kullbrikettene varer lenge og den er lett å holde rein. Og maten smaker fortreffelig! Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
DelCasa Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Ahh, lekkert. Da handler jeg i løpet av uka. Hva slags ekstrautstyr kjøpte dere? Just wondering... Sitér dette innlegget Link to post
Coast Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Vi kjøpte det vi fant av tilleggsutstyr nede på Ærø i Danmark. Husker jeg ikke feil så var det wok, stekepanne og en større rist. Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
DelCasa Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 (redigert) Takk for det. Redigert 28.April.2008 av DelCasa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mevinn Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 (redigert) Kreativiteten har strandet, men jeg stoler på baatplassen. Diam. rør 18 mm. Noen forslag? For de som enda er interessert i en billig grill: Jeg kjøpte en som sikkert er helt lik, men på biltema, jeg skrudde det ene benet fast under grillen og bøyde det litt slik at det ble stående i 45 graders vinkel nedover. Med en slange festet rundt røret passet den oppi flaggstangholderen. Den har foreløpig holdt 4 grilløkter, og det ser ut som den skal klare mange flere. Redigert 28.April.2008 av mevinn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 3.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2008 En rustfri grill til 199 kroner, ei rustfri gjengestang, noen muttere, to biter aluminiumsplate og to lektebiter - slik ble rekkegrillen vår: Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 3.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2008 Er det noen spesielle ting jeg bør være oppmerksom ved vedlikehold av Magma-grillen vi har anskaffet i år? Den har overgangsnippel til vanlige gassflasker. Alt på selve grillen synes å være av god syrefast kvalitet. Er det noe spesiell vedlikehold av gassfordelingsrøret? Sitér dette innlegget Link to post
-Matros- Svart 3.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2008 En rustfri grill til 199 kroner, ei rustfri gjengestang, noen muttere, to biter aluminiumsplate og to lektebiter - slik ble rekkegrillen vår: Det ble bra ! Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
roaldbj Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 For de som er ivrige grillere og som vil ha en litt robust som varer noen år er denne Magmagrillen brukbar. Jeg har kjøpt vår hos Seatronic. Med adapter (vist under) som settes inn på grillens høyre side på bildet over, kan den kobles til de store 5 kg og enda større propanflaskene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.