Jump to content

NSSR stopper granskingen...

vikers

Recommended Posts

Nyhetene på NRK nå opplyste om at granskingen blir stoppet.

Grunnen var at det ødela arbeidsmiljøet blandt de landansatte.

Ansatte på sjøen krever at alle kort kommer på bordet...

Her er det middager og reiser på automatpenger og sikkert en mengde annet grums, som ledelsen nå ikke vil ha opp i dagen.

For en bedrift. :nonod::nonod::nonod:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Og ingen forutinntatte meninger og holdninger fra utenforstående som egentlig ikke har greie på hva de snakker om :wink:

Jeg refererte bare til hva NRK sa, og Røde Kors som også er medeiere i automatselskapet starter gransking av dette. Bilagene fra middager og reiser er jo grunnen til dette, så forutinntatt kan det ikke kalles.

Men siden du er så nære Redningsselskapet, kan jo du kanskje opplyse oss uinnvidde?

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Bitteliten, nå ødela du muligheten for en ny heidundrande temperert tråd som ingen ende ville ha tatt. :wink:

Nemlig!!! :headbang::smash::smash::smash:

:wink:

Slik Hulda forsto innslaget, gjalt dette landansatte på Høvik, ingen andre. Granskingsutvalgets formann ble informert om stansen av NRK, ingen andre.

Jeg har alltid vært positiv til redningsselskapet, medlem siden de begynte å anerkjenne hobbysjøfarede som inntjeningsobjekter, tilbake på -60 eller -70-tallet-.

Nå begynner jeg å lure.

I sommer fikk jeg et tau i propellen, når vannet er klart så kan jeg ennå se at det henger der. Det er bare å stikke innom, så sender de ned en dykker og fikser sakene, kostnadsfritt. På Hulda virker det som at grasrota fungerer som den skal. Det er admin. som svikter, ser det ut som, ikke folkene som bemanner båtene.

...

Det er admin. som svikter, ser det ut som, ikke folkene som bemanner båtene.

Det er klart min oppfatning også - noe som er veldig synd.

... Har aldri spilt på en slik automat jeg, og kommer heller ikke til å gjøre det

?? :confused:

Noen minner oss alle stadig på at vi ikke skal (for)dømme før vi kjenner alle fakta og at vi jo ikke kan stole på det som står i avisene og alle parter har jo ikke uttalt seg så derfor;

Siden vi aldri vil få alle fakta på bordet så slipper vi å mene noe mer om denne saken, kan gå tilbake til tv-skjermen og se resten av fotballen på tv i kveld.

Denne ballen er hermed lagt død - ikke sant? :yesnod::yesnod::yesnod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Da blir det fryktelig lite man kan diskutere i det daglige.

Er vel ikke så ofte at man har alle fakta, og diskuterer samtidig? :confused:

Men, Lasse.

Fred får de når de starter å gjøre hva de er satt til å gjøre. Igjen ser vi at hundretusener ?? er brukt på konsulenter i en gransking, som de avslutter før granskingsrapport foreligger. Dette begrunnes med at det skaper så dårlig arbeidsmiljø blant de landansatte? Samtidig er det avdekket nye alvorlige misligheter....

Store endringer må til om jeg ikke skal reagere på denne type drift.

Til å være en organisatorisk mastodont må jeg motvillig innrømme at nå kan NSSR-skuta være på riktig vei.

Har de fått los ombord? :lol:

Begrunnelsen til ledelsen har alltid vært svada, er sikkert det nå også.

Isteden for innrømme svakheter og feil, så vrir de på det slik at de dermed fremstår i et bedre lys.

For de ansatte! Det høres da helt forferdelig flott ut. Håper at de ansatte tror på det.

Tro om de har hørt kritikken på BP og skjerpet seg? Vi kan jo drømme. :wink:

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Det vises vel til et innslag på NRK tv i går kveld, hvor det ble snakket om at et "firma" som eies av NSSR og Norges Røde kors som driver med innkjøp av blant annet spilleautmater hadde litt tvilsomme utgifter i regnskapet sitt som kunne relateres til restauranter og nattklubber.

Jeg har kikket litt på NRK sine nettsider, men finner ikke noe om saken der....

Det ble i samme innslag sagt at den granskningen som ble gjort førte til dårlig arbeidsmiljø på på land (Høvik?)... Det kan jeg jeg forstå, det er ikke hyggelig å bli gransket og spesiellt ikke om en ikke har rent mel i posen. Granskinger er nødvendig for å luke ut og renske opp i systmer som ikke er slik de skal være. Interne granskinger fører sjelden frem, så eksterne er nok nødvendig.. Vi har jo flere granskinger på trappene nå, dog ikke båtrelaterte... men at det er nødvendig kan det være liten tvil om..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...