Jump to content

Marinisering av Toyota L2 eller 2L2

Fusebox

Recommended Posts

Hei.

Jeg har undersøkt litt, i forbindelse med en annen tråd her på baatplassen, mht. marinisering av Toyota motorer.

En type som visstnok skal være egnet er L2, eller 2L2 motoren som sitter i Toyota Hi Ace, L2 fra ca. 198x(5?)-1989 og den nyere 2L2 fra 1989-95. SeaToy har mariniseringskit til denne.

Motoren kan fåes fra ca. 5000,- kroner avhengig av stand og "donator".

MEN: Jeg har fått et bra tilbud på en nyere motor, type D4D. Denne motoren er på ca. 2,5L og skal yte ca. 102 hk. Ifølge Toyota selv, så er den såpass forskjellig fra L2 og 2L2 motorene, at mariniseringskit (mao. varmeveksler) sannsynligvis ikke passer. Sjekket opp litt rundt Nanni, som jeg mente å huske hadde et snev av Toyota seg, og de har brukt Kubota på mindre motorer (10-80 hk ?) og Toyota fra ca. 135 hk og oppover.

Spørsmålet som følger er da; Vet noen om det finnes et mariniseringskit til D4D motoren ? Eller kunnskaper om hva som kanskje kan passe ?

Håper på ny motor til høsten :-)

Mvh,

Are

Redigert av Fusebox (see edit history)
  • 3 år senere...

Nanni har da mer enn Toyota og Kubota i sin portefølje... De bruker blant annet Kubota i sin N-serie, VM blant i sin H-serie og V6 serie samt Toyota i sin T serie og x.xxxTDi blant annet..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...