Jump to content

Fjärrstyrning via mobiltelefon til kr.108 + mva

Som

Recommended Posts

Er dette noe å prøve ? Tenkte å evt. ha den på Eberen.

(Det er WWW.ELFA.SE som har den som byggesett 85-003-57 )

Fjärrstyrning via mobiltelefon

Fabr Velleman

Denna fjärrstyrning gör det möjligt att via en mobiltelefon styra till- och frånslag av elektrisk utrustning. Mobiltelefonen placeras bredvid enheten som känner av när bakgrundsbelysningen tänds. Två valbara funktioner; till-/frånslag alternativt tillslag med automatiskt, tidsstyrt frånslag. Inbyggt relä för styrning av kontaktorer eller effektreläer. Funktionen kräver att den mottagande mobiltelefonens bakgrundsbelysning förblir tänd vid uppringning.

Drivspänning: 12 V=

Strömförbrukning: 100 mA

Utgång: Relä 3 A, 1-pol växl

Timer: 0,5/2/30 s, 1/5/15/30 min, 1 h

Dimensioner: 101×42×23 mm

Fiffig sak. I tillegg kommer at du må ha en mobiltelefon med fungerende SIM kort liggende ved enheten. En mobiltelefon som enten må lades med jevne mellomrom, alternativt stå fast tilkoblet spenning slik at den virker når du har bruk for det. En billig løsning for å kunne fjernstyre ting der hvor det er mobildekning er det utvilsomt. Hvis man lykkes med å få byggesettet til å virke før man lodder det sønder og sammen, som undertegnede når denne i sine unge dager forsøkte seg på et Velleman kit... :blush:

Var det ikke en timer funksjon som kan settes til ønsket innkoblingstid ? Litt lodding på termostaten til Eberen så vil denne funksjonen kunne brukes.

Da er det jo ikke helt krise hvis noen ringer feil, god og tørr båt :lol:

( ser nå at den bl.a. kan settes til 30 min eller 60 min som er gangbare tider)

Og nå når jeg leser videre....åpenbarer det seg et funksjonsvalg som vil si at jeg kan velge å måtte ringe 2 ganger innen 30 min for å slå på !

Det greieste hadde vært å ta ut et signal i bunnkontakten på mobilen, men det er ikke mitt bord og da må jeg ha noe eksperthjelp...

Redigert av Som (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...