pondoro Startet 6.April.2006 Link til dette innlegget Startet 6.April.2006 Nå er jeg, og sikkert mange andre møkk lei høye drivstoffpriser. Siste sjekk på marinaen viste kr. 7,89/ liter..... Såvidt jeg vet er fyringsolje og marinediesel svært lik mht brennverdi og cetantall, men f.olje er ikke fullt så ren. Hvis en tar høyde for hyppigere filterskift i drivstofflinja så ser ikke jeg noen teknisk grunn til å fraråde dette. Hva omsettes fyringsolje for når oljeselskapene er ute med "tilbud"....? Har noen av dere prøvd dette...? Hilsen gjerrigknarken... Sitér dette innlegget Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 6.April.2006 Link til dette innlegget Svart 6.April.2006 Du må ha noe motor eller totakts olje i fyringsoljen. Dette for å smøre dieselpumpen på motoren. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Mats Svart 6.April.2006 Link til dette innlegget Svart 6.April.2006 fyringsolje er vel samme som marinegasolje (go-11 500ppm svovel ) Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 6.April.2006 Link til dette innlegget Svart 6.April.2006 Jobbet for en del år siden på Shell tankanlegg. Der hadde vi dieselolje og fyringsolje nr. 1 på samme lagertanker. Tankbilene lastet fra samme lagertank ,om det var dieselolje eller fyringsolje nr.1 Kjøpte nettop fyringsolje nr. 1 fra Hydro Texaco til kr. 6,59 pr. liter . Sitér dette innlegget Link to post
Wiking 28 Svart 6.April.2006 Link til dette innlegget Svart 6.April.2006 Hei. Jobber på ein fabrikk der fyringsolje nr1 går til oljekjel og trucker . Truckene er av merket toyota og Tcm. Har aldri hatt proplemer med motorene. Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 6.April.2006 Link til dette innlegget Svart 6.April.2006 Tror de fleste oljeselskaper gjør som shell: Fyringsolje 1 og farget Diesel er en og samme sak. Det kan hende at parafin tilsetningen er andeledes på vinteren. (vinterdiesel) Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
pondoro Svart 6.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2006 Chagall, hvor stort kvanta kjøpte du til den literprisen.....? Hvordan differensierer oljeselskapene pris/kvanta.....? Som jeg ser det så kan jeg kjøpe f.eks 5stk. 208l fat, bestille tankbil, kjøpe fatpumpe og bunkre via jerrykanner i sommer...kr. 1,30 spart pr. liter er jo penger da....;)) Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 6.April.2006 Link til dette innlegget Svart 6.April.2006 Kjøpte 500 liter som ble pumpet på tank. Ifølge Hydro Texaco, var det samme prisen opp til 1000 liter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.