MortenF Startet 6.April.2006 Link til dette innlegget Startet 6.April.2006 Setter nå igang med årets påskeprosjekter. Gjennomføringer til kjølevann (venstre bilde) og kloakk (høyre bilde) er sannsynligvis aldri byttet siden bygging i 1980. Alt fungerer greit, men ser noe slitent ut. Vil dere anbefale å bytte ventilene ? mvh MortenF <> Sitér dette innlegget Link to post
microship Svart 6.April.2006 Link til dette innlegget Svart 6.April.2006 Bytt, bytt!! Her er det ikke noe å spare på. Sitér dette innlegget Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
Fenix Svart 6.April.2006 Link til dette innlegget Svart 6.April.2006 Bytt eller synk. Nåvel - det var vel litt kraftig uttrykt, men det er nok vel verdt å gjøre denne jobben, ja. Ventilene vil ryke på ett eller annet tidspunkt. Etter 25 år er det nok litt usikkert hvor lenge de holder. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 6.April.2006 Link til dette innlegget Svart 6.April.2006 Vanskelig å si, men om det hadde vært opp til meg, ville jeg byttet. Sikkerhet står i høysetet hos meg... Jeg ville også spandert doble slangeklemmer, ihvertfall på inntaket. Unødvendig???/kanskje, men jeg føler meg ihvertfall tryggere da.......... Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 6.April.2006 Link til dette innlegget Svart 6.April.2006 Ja, de bør byttes. Hyllevareventilene / skroggjennomføringene som de fleste av oss har har begrenset levetid, (noen snakker om 5-6 år!) jeg tipper 10 - 15, før de begynner å bli usikre. Vurderte å sette inn bronsjeventiler når jeg byttet mine, men kom til at det ble for dyrt, er heller forberedt på å ta jobben på nytt om noen år. Har opplevd en lekkasje i en skroggjennomføring, og tar ingen sjanser etter dette. Husk i tillegg 2 stk syrefaste slangeklemmer pr. slangetilkoblingspunkt. Sitér dette innlegget Link to post
microship Svart 6.April.2006 Link til dette innlegget Svart 6.April.2006 Jeg satte inn kompositt-ventiler når jeg byttet sist, alternativet for meg var syrefast. Ventilene er selvsagt kuleventiler. Kompositt i huset, syrefast kule Sitér dette innlegget Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
Som Svart 6.April.2006 Link til dette innlegget Svart 6.April.2006 Ser litt gufne ut, jeg ville byttet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.