prikk Startet 7.April.2006 Link til dette innlegget Startet 7.April.2006 Hallo Solgt motorbåten og skal ha en seilbåt en stund. Er grønn på seilbåtfronten og leter etter noen internettsider som forklarer om hvordan en rigger en seilbåt. Gjerne med skisser/bilder. Har noen forslag? Prikken Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 7.April.2006 Link til dette innlegget Svart 7.April.2006 (redigert) Hej Prikk ! det finns flere olike typer av rigger til segelbåt, vilken båttyp har du kjöpt ? lite enklare o hjelpe dig om vi vet riggtypen! her finns en pdf-fil fra Selden som berättar mycket om rigg/riggtyper o mastning......kan virke litt komplisert, men lite beroende på din båt/riggtyp så kan det förenklas en hel del, bli ikke avskrekt av pdf-filen ! (pdf-filen innehåller en liten bok..så den tar lång tid o lade ner) Redigert 7.April.2006 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Herman Svart 7.April.2006 Link til dette innlegget Svart 7.April.2006 Jeg vet ikke om noen internettside om dette, men jeg vil tro at du vil ha stor nytte av Ivar Dedekams Illustrert Seil & Riggtrim. I tillegg til å vise deg hvordan du skal rigge båten, har den gode illustrasjoner og forklaringer om de viktigste elementene i seilingen. F.eks hva som påvirker båtens høyde på kryss, fart, krengning osv. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Nefertiti Svart 7.April.2006 Link til dette innlegget Svart 7.April.2006 Granboken ligger det muligens noe også Sitér dette innlegget Link to post
prikk Svart 7.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2006 Hei og takk for raske svar og gode sider. Det er en Sunwind 26 jeg har kjøpt. Prikken Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 7.April.2006 Link til dette innlegget Svart 7.April.2006 hej igen Prikken! Rigg: 7/8-del. Mast stående på rufftak. Ett par bakåtsvepta spridare. hämtade bild o info på Sailguide.se tror ikke den kommer att vålla dig några större bekymmer o rigge, er det noe spes du lurer på? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
prikk Svart 7.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2006 Nei det er ikke noe spesiellt jeg lurer på, har bare aldri rigget så "stor" seilbåt før. Takk for bildet og info! God påske! Mvh Prikken Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 7.April.2006 Link til dette innlegget Svart 7.April.2006 Litt uklart hva du tenker på. Er det hvordan du setter på masten osv du lurer på? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.