Jump to content

Vann i fast bensintank, hva kan jeg gjøre? Har ikke vannutsk.

Crabman

Recommended Posts

Jeg skulle en tur med båten i kveld, men gleden ble fort til ergelse da jeg så at bensinlokket var av. Da jeg ikke har brukt båten på 2 uker, kan jeg tenke meg at det har kommet endel nedbør og div nedi tanken. Har fast tank på 175l i båten, med bensinpåfylling akter. Det var kun 15 liter bensin igjen på tanken, så jeg turde ikke å starte den opp heller, hva kan jeg gjøre?Har heller ikke bensinfilter med vannutskiller, bør jeg få meg det ? (det fulgte ikke med hverken båt eller motor) Jeg bor på vestlandet, og det har regnet omtrent konstant de to siste ukene..så jeg kan tenke meg at det har samlet seg endel vann...

Hei.

Min motor begynte å fuske i fjor. Johnson 90hk.

Eg hadde da bare 25 liters tank. Ved nærmere ettersyn viste det seg å være vann i bensin. Verksted måtte rengjøre forgassere og alt hva bra,men 1600,- kr.fattigere :-)

Etter dette har eg innstalert vannutskiller,dette skal vist ikke skje flere ganger da...

2007-Uttern C56 Mercury F50 ELPT EFI

2004 -Shetland Family Four 18fot Mercury 135 ELPTO

Hei.

Min motor begynte å fuske i fjor. Johnson 90hk.

Eg hadde da bare 25 liters tank. Ved nærmere ettersyn viste det seg å være vann i bensin. Verksted måtte rengjøre forgassere og alt hva bra,men 1600,- kr.fattigere :-)

Etter dette har eg innstalert vannutskiller,dette skal vist ikke skje flere ganger da...

Hvor ofte må et slikt kombinert grovfilter og vannutskiller som er vanlig på utenbordsmotorer skiftes??

Du kan prøve å stikke en slange ned i tanken og suge opp event. vann som ligger på bunn. Sjansen for at du ikke får slangen helt i bunn av tanken er kanskje stor, men du kan jo prøve.

Ta og kjøp isopropanol (kondensfjerner) og tøm en liter på tanken, dette bør hjelpe da alkoholen blander seg med vannet og vil kunne forbrennes. Prøv å vugg båten kraftig ved å bevege deg fra side til side slik at innholdet på tanken blandes eller blås ned i tanken med en slange så du hører at det bobler.

Var i dag hos en Suzuki-påhengs forhandler og kjøpte bensinfilter med vannutskiller. På 4-takts motor er det visst ganske så viktig med et slikt filter pga følsomt innsprøyt system. Får prøve å skrue ut tanken, og montere filtereret etterpå, har ikke råd til dyre reprasjoner på påhengsen nå...Selvfølgelig mååte det begynne å snø i dag..Klarer ikke å roe meg før dette er ordnet opp i

• 7 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...