Crabman Startet 7.April.2006 Link til dette innlegget Startet 7.April.2006 Jeg skulle en tur med båten i kveld, men gleden ble fort til ergelse da jeg så at bensinlokket var av. Da jeg ikke har brukt båten på 2 uker, kan jeg tenke meg at det har kommet endel nedbør og div nedi tanken. Har fast tank på 175l i båten, med bensinpåfylling akter. Det var kun 15 liter bensin igjen på tanken, så jeg turde ikke å starte den opp heller, hva kan jeg gjøre?Har heller ikke bensinfilter med vannutskiller, bør jeg få meg det ? (det fulgte ikke med hverken båt eller motor) Jeg bor på vestlandet, og det har regnet omtrent konstant de to siste ukene..så jeg kan tenke meg at det har samlet seg endel vann... Sitér dette innlegget Link to post
jankospeed Svart 7.April.2006 Link til dette innlegget Svart 7.April.2006 Hei. Min motor begynte å fuske i fjor. Johnson 90hk. Eg hadde da bare 25 liters tank. Ved nærmere ettersyn viste det seg å være vann i bensin. Verksted måtte rengjøre forgassere og alt hva bra,men 1600,- kr.fattigere :-) Etter dette har eg innstalert vannutskiller,dette skal vist ikke skje flere ganger da... Sitér dette innlegget 2007-Uttern C56 Mercury F50 ELPT EFI 2004 -Shetland Family Four 18fot Mercury 135 ELPTO Link to post
Crabman Svart 7.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2006 Er det noe jeg må evt huske på hvis jeg tar ut hele bensintanken mht målere, slanger, bensinpumpe osv ? Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 7.April.2006 Link til dette innlegget Svart 7.April.2006 Hei. Min motor begynte å fuske i fjor. Johnson 90hk. Eg hadde da bare 25 liters tank. Ved nærmere ettersyn viste det seg å være vann i bensin. Verksted måtte rengjøre forgassere og alt hva bra,men 1600,- kr.fattigere :-) Etter dette har eg innstalert vannutskiller,dette skal vist ikke skje flere ganger da... Hvor ofte må et slikt kombinert grovfilter og vannutskiller som er vanlig på utenbordsmotorer skiftes?? Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 7.April.2006 Link til dette innlegget Svart 7.April.2006 Du kan prøve å stikke en slange ned i tanken og suge opp event. vann som ligger på bunn. Sjansen for at du ikke får slangen helt i bunn av tanken er kanskje stor, men du kan jo prøve. Ta og kjøp isopropanol (kondensfjerner) og tøm en liter på tanken, dette bør hjelpe da alkoholen blander seg med vannet og vil kunne forbrennes. Prøv å vugg båten kraftig ved å bevege deg fra side til side slik at innholdet på tanken blandes eller blås ned i tanken med en slange så du hører at det bobler. Sitér dette innlegget Link to post
Crabman Svart 8.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2006 Var i dag hos en Suzuki-påhengs forhandler og kjøpte bensinfilter med vannutskiller. På 4-takts motor er det visst ganske så viktig med et slikt filter pga følsomt innsprøyt system. Får prøve å skrue ut tanken, og montere filtereret etterpå, har ikke råd til dyre reprasjoner på påhengsen nå...Selvfølgelig mååte det begynne å snø i dag..Klarer ikke å roe meg før dette er ordnet opp i Sitér dette innlegget Link to post
jankospeed Svart 8.April.2006 Link til dette innlegget Svart 8.April.2006 Hei. Jeg skifter filter etter hvor mye eg bruker motoren. Tar at filter i ny og ne og sjekker for partikler. Ser det gale ut,skifter jeg det. Kanjse 2 ganger pr. sesong?. Koster jo under 100 lappen og mye ergelser Sitér dette innlegget 2007-Uttern C56 Mercury F50 ELPT EFI 2004 -Shetland Family Four 18fot Mercury 135 ELPTO Link to post
Olaf Christensen Svart 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Hvor får man tak i filteret du refererer til som koster under 100 kr? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.