Jump to content

FYI: Pakningssett til båt toalett, TMC & RM69. Biltema :

Fusebox

Recommended Posts

Heisann.

Jeg vil bare kjapt informere dem som tenker på bytte pakningene på toalettet :

Biltema selger et No-Name pakningssett som i utgangspunktet er oppgitt til deres eget toalett. Det er ikke så vanskelig å se at utformingen på de fleste toalettene, det være seg TMC eller RM69, at de er besynderlig like.

Jeg tok sjansen (98,- kontra rundt 400,-) og, ikke helt forbausende, ligger det en eksplodert skisse over toalettet (TMC) og overskriften sier vitterlig "TMC".

Installasjonen er i gang på et RM69 toalett, og jeg vil re-visitere tråden når jeg kan bekrefte at det blir tett.

Dere er herved informert :-)

Mvh,

Are

Reparasjonen er utført.

Pakningene ser ut til å passe om hverandre, RM69 og TMC. Største forskjellen var på pakningen på utblåsningen. Den var litt tynnere enn originalen, men det ser ut som om det går greit likevel.

Korrigerer meg selv litt på priser :

Pakningssett TMC (Maritim) : 170,-

Pakningssett RM69 (Maritim) : 352,-

Likevel litt å spare hos Biltema.

• 4 måneder senere...

Liten update :

O-ringen på selve pumpen er for liten. RM69 original er noe tykkere enn TMC. Dette resulterer i at den ikke slutter skikkelig ved pumping, og vannet går nesten bare rundt og rundt. Oppdaget dette når jeg helte i sanitærveske. Da kom det tydelig frem. Ellers ser pakningene ut til å holde tett.

/Fusebox

• 11 år senere...
Fusebox skrev On 15.8.2006 at 13.25:

Liten update :

O-ringen på selve pumpen er for liten. RM69 original er noe tykkere enn TMC. Dette resulterer i at den ikke slutter skikkelig ved pumping, og vannet går nesten bare rundt og rundt. Oppdaget dette når jeg helte i sanitærveske. Da kom det tydelig frem. Ellers ser pakningene ut til å holde tett.

/Fusebox

Fikk ikke pakningssettet fra Biltema til å funke på min RM69 - kan dog være noe som er tett en plass som gjør at det ikke funker, mye rare løsninger og quick fin på min nyanskaffelse.

TAG

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...