Jump to content

Doktor, jeg er ikke angrepet av 3-fottsjuka, er noe galt ?

Hebbe

Recommended Posts

Et kompliserende forhold som forverret sykdomsbildet i utstrakt grad var at ektefellen - som sitter på pengene - intensiverte ønsket om annen båt ut fra hennes sikkerhet.

Hvis noen husker tilbake til olympiske vinterleker på 1960/1970 tallet så gikke det ikke alltid så bra med de norske deltagerne. Det ble gitt ut en "bok" med forklaringer og unnskyldninger som; geitosten var forsinket og kom ikke frem til frokost før dagen etter, snøen hadde en annen konsistens enn hjemme på gården i Nord-Trøndelag (intet galt ment om Nord-Trøndelag!).

Hva er det jeg egentlig prøver å si? Tja, si det! :wink:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Jeg har gått slik: 19 --> 17 --> 42 --> 50 --> 25 fot Hva i all verden betyr det at jeg spretter slik opp og ned i størrelse?

Kanskje du er forbigående eller varig kurert for sykdommen. Hva var varigheten av intervallet fra overgangen 50 --> 25? Har det sammenheng med familiestørrelse eller andre signifikante livshendelser?

Jeg formoder at det ikke var ligningskontoret eller andre instanser som iverksatte tvangskur.

Kanskje du er forbigående eller varig kurert for sykdommen. Hva var varigheten av intervallet fra overgangen 50 --> 25? Har det sammenheng med familiestørrelse eller andre signifikante livshendelser?

Jeg formoder at det ikke var ligningskontoret eller andre instanser som iverksatte tvangskur.

overgangen 50 --> 25 var at Lillefix begynte å interessere seg for båt, og likte ikke den på 50, som forøvrig er i tre, mens den på 25 er i plast. Er det slik 3-fotssyken virker, at plastfot teller mere enn trefot? I så fall har jeg bortimot normale symptomer...

Du skal ike se bort i fra at overgang fra tre til plast kan gi abstinens eller mersmak.

I fall det siste er ikke prognosen særlig oppløftende. Det er ikke så mye annet å gjøre enn å se tiden an.

Jeg håper at ikke mine ønsker overskrider det nåværende størrelsen.

Har stor sans for trebåter, men endel av de trådene som er vist på BP i forbindelse med oppussing og vedlikehold av flotte trebåter, har gitt meg erkjennelse av at nåværende jobb ikke tillater slik oppussingshobby.

Det tråden intill nå har unlatt å gå inn på er smittespredning av 3fotssyken. 3fotssyken smitter lettest ved uforsiktig omgang med individer med større båt enn en selv. Man kan også bli påført den ved uforsiktig opptreden på båtutstillinger osv, eller ved å la seg lokke inn i større nabobåter i gjestehavner osv. Ved å være ansvarlig å alltid omgi seg med individer med mindre eller like store fartøyer som en selv, samt å fnysende avslå enhver invitasjon til ankerdram i eventuellt større nabobåt, kan trefotssyken holdes på en armlengdes (= 3 fot?) avstand. Det bør også vurderes om baatplassen.no, for å ikke skulle bidra til smittespredning i stor grad, skulle deles opp i feks 20 ulike fora, alle basert på båtstørrelse.

Da kunne foraene hete: 10-11 fots forumet, 12-13 fots forumet osv. Ved å kun ha 2 fot som intervall vil man kunne begrense sykdommen til høyst 1 anfall med 1fotssyke. Dette vil være mer ansvarlig enn dagens praksis, hvor ubesudlede 14 fotseiere må dele forum med hardbarkede 52 fotsbrukere.

Jo da har selvfølgelig en annen ”drømmebåt” jeg også, den er faktisk større enn min båt, hele 2 fot større og mer enn dobler marsj farta i forhold til min gamle båt. Tror også at jeg kommer til å kjøpe en slik en om noen år. Men i mellomtiden skal jeg fortsette med å oppgradere og kose meg med den gamle båten jeg har.

Og du har ikke 3-fotsyken?

Joda Hebbe, den ligger der latent, som det siterte avsnittet viser.

Riktignok ikke tre-fot men "bare to", men kombinert med fartspotensialet , må jeg nok fastslå at du har uomtvistelige symptomer.

Dog kan det være slik at det nå er i en hvilefase, og du ikke føler deg plaget.

Så slapp helt av, det blusser opp igjen, særlig vil dette kunne være ne litt rengtung kald morra med quindebeist og krapyl yrende rundt.

Lykke til.

Kan vel ikke utelukke at jeg har 3-fotsyke etter bytte ifjor fra Scand classic 25 til Tresfjord 28 :rolleyes:

:lol:

Men nå skal jeg ha kontroll over den, ivertfall for en god stund!!!!!!

Jeg er kjempefornøyd med Tresfjorden :yesnod:

Men derimot har jeg en annen sykdom :blush:

Og det er Gadget-sykdommen :cryin: og bytte ut/renovering-sykdommen :cryin:

Elektronikk, el. artikler, toilett, pumper, lamper, vinsjer, kalesje, bolter, skruer, tanker, slanger, gjennomføringer, tauverk, maling, lakk, duppeditter, duppedatter, etc etc............

:lol::lol::lol:

Nei, Keiko II, det er den samme sykdommen, bare litt andre symptomer i dens hvilefase. Du vil forstå dette, når du har så vidt mange gadgets på dash'en at skal du ha flere, så MÅ du ha tre fot større båt! :lol:

Ja vel, men som interkommunalt ansatt stopper det seg selv innimellom.

Har selvfølgelig 2 biler og hus som kan selges :rolleyes:

:lol:

Har nevnt dette med huset til kona, og kjøpe terasseleilighet.

Men tror ikke jeg skal nevne det igjen med det første :boxing: , får heller kose meg med Tresfjorden en god stund fremover.............

:lol::lol:

Har selvfølgelig 2 biler og hus som kan selges

Bare det at du tenker tanken, er bevis godt nok på at sykdommen ligger der under overflaten og lurker og lurer, og bare venter på å slå til igjen med full styrke. :yesnod: Dette er alvorlige greier. Verst av alt er jo at du nå har "sådd et frø" i fruens tanker. Det er slik det smitter. Hun får nok syken hun også, skal du se. :yesnod: Merk mine ord!!

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

jeg har heller ikke 3-fotern. Kunne tenke meg mer plass, men da må det bli på det fotantallet vi har i dag. Har ikke strørre båtplass enn til omlag 30 fot, så da får det greie seg. Dessuten er kostnadene tilvedlikehold, opplag og alt det andre noe som øker med størrelsen på båten.

Derfor sier jeg; min neste båt blir kanskje en Forgus 31, HR 312 eller tilsvarende.

( Forøvrig er dette inlegget skrevet under oppsyn av min kone. Alle som kjenner meg, veit at det bare er sprøyt alt sammen.... )

Suzuki

No boat needed..

Har man så mye penger til båt kan man sikkert bygge seg ei brygge også. Ellers kan man kanskje høre med Drammensveien 1 om man kan låne bøya ved Dronningen.

Gjestehavner er ikke noe problem - man legger set på svai også bruker man RIB'en til land

Don't limit your challanges, challange your limits

Kjent slagord i båtkretser

Det finnes altså ingen effektiv kur da etter det jeg forstår. :nonod:

Siden jeg er mer eller mindre født og oppvokst i båt, har det vært mange forskjellige varianter av denne merkelige og ikke minst skummle sykdommen....... :crazy:

For å ta med de siste 8-10 årene så lånte jeg denne "båten":

Bilde

Denne er 13m lang og 5m bred!!!!!! 2 x VP Aqad31.

Vi hadde camingvogn på og reiste avgårde, VELDIG artig tid. :lol:

Så ble jeg angrepet av den skummle varianten, der fart er de verste bivirkningene!

Bilde

Husker ikke str. nøyaktig men ca. 12 fot med 30hk Suzuki.

Toppfart 65 knop, med livet som innsats osv.... :eek:

Det å bruke en slik båt kombinert med nyfødt baby, masse gjeld osv. var ikke videre enkelt.

Trengte noen år på rehabilitering for å komme helt over dette.

Nå er det enda mer gjeld, totalt 2 barn, en samboer som ikke er over ivrig på sjøen ennå, så ble det spleiselag med min kjære søster m/familie.

Vi kaller det pilotprosjekt for å se om vi klarer å få begeistringen over på våre bedre halvdeler.

Bilde

Det var slik jeg "taklet" denne snikende sykdommen.........enn så lenge :lol:

:seeya:

11 fot syken......... fra 27 fot til 16 fot

Derfor sier jeg; min neste båt blir kanskje en Forgus 31, HR 312 eller tilsvarende.

( Forøvrig er dette inlegget skrevet under oppsyn av min kone. Alle som kjenner meg, veit at det bare er sprøyt alt sammen.... )

Suzuki

.. Som ikke vet at mr Suzuki også sjeler litt til store tyske båter fritt levert i en kålåker? :lol:

.. Som ikke vet at mr Suzuki også sjeler litt til store tyske båter fritt levert i en kålåker? :lol:

Den var stygg Lasse. Foreslår at du tar den tilbake. Ellers kommer jeg i nattens mulm & mørke og tråkker på teakdekket ditt med åkerstøvlene mine... :rolleyes:

Suzuki

No boat needed..

Jeg har ikke merket noe spesiellt til 3 fot syken men det kan nok ha noe med farvannet jeg ferdes i...

Selv om ikke det ser slik ut hos visse andre i dette farvannet da :rolleyes:

Men derimot 3 knop syken :smash:

Den er latent hos meg tror jeg :)

Ellers lurer jeg litt på dette med forskjellig størrelse i Sverige Danmark og Norge?

Hva er forskjellene der?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Skjønner godt at 3-fots syken herjer blant båtfolk. Særlig blant de som bruker båten som landsted på sjøen.

Selv har vi anskaffet daycruiseren vi skal ha. Ser ingen grunn til å anskaffe noe større - da legger vi heller pengene i hytta.

Båten har tilstrekkelig plass til 7-8 på dagstur, grei overnatting en helg eller så for oss to, egnet til vannsport, ganske rimelig i drift, gode fartsressurser, stillegående etc. Pen er den også :cool:

Nå har vi hatt Skibsplasten i 2 sesonger, og ser med glede fram til neste. Snart skal den på sjøen :wink:

Når vi hadde hytte var Yamarinen(19 fot) en helt ok størrelse. Plass til 8 pers, og en kjempefin

dagsturbåt. Nå når hytta er solgt, og vi har gått tilbake til båt, tar vi med oss noe av det vi er

bortskjemt med hytte, god plass.

Skal man få med barna(1 tenåring og 1 snart tenåring) må man ofte ta med en venn/vennine

Derfor veldig greit med 3 kabiner. Men alt er smak og behag, valget gjøres av den enkelte.

Det koster også mer, ikke så god investering som hytte. Men det viktigste er att man slapper av

og er fornøyd med det en har. Men båt koster penger, mye penger.

Men 3 fot ekstra, det blir det ikke.

Vi sees!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...