Jump to content

Solex forgasserspørsmål...

vikers

Recommended Posts

Holder på med motoren (Albin O411), og der er det en Solex forgasser.

På denne er det to hull med gjenger på motsatt side av luftinntaket - det øverste skal til bensin tror jeg, men vet ikke hva det nederste hullet med gjenger langt inne skal til?

Skal bensinslangen festes som på dette bildet (lånt av Walther) med en skrue med hull i og et metallfilter over hullet? Fant nemlig en slik skrue i bunnen av båten...

Hva skal inn i hullet under bensintilførsel?

Bilde

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Hej Den nedre skruven är blandingsskruven bensin/luft den skall vara lång med en spets/spiss i endan(om det er den som sitter bak bensinröret på på bilden)

MVH Odd Eskilstuna :flag_sw:

Heisan, Odd.

Ja det er den skruen jeg mener, så her har jeg da en liten utfordring. Denne skruen har jeg ikke...hvor selges slike? Og er denne forgasseren for gammel til at deler til denne selges - kan jeg eventuelt bruke samme type skrue fra andre og nyere forgassere?

Siden Albinen er svensk, og jeg ser du har den samme nasjonalitet - vet du om noen jeg kan kontakte for en slik skrue (og gjerne andre deler, da jeg mangler koblingshalva på gearet).

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

God morgon Vikers

Du har säkert lika många skruvar i Norge.Det är samma förgasaren som sitter på

dom gamla FM motorerna,om inte http://www.forsmarin.se/default2.html

dom borde ha.Skall titta på min reservförgasare om den finns kvar,men jag

tror den var avknekt.

Jag kan kolla med grabbarna på slipen om det finns några gamla

motorer i gömmorna

MVH Odd

Redigert av oddkt (see edit history)

Morgen, Odd. :)

Takk for linker...har sendt en forspørsel til Bosse, men om du har eller om du har noen grabbar på slippen som kanskje kan hjelpe meg her, så for all del! Jeg kjøper og betaler porto.

Blandeskruen og koblingshalva (på gearet), er hva som gjenstår før jeg kan starte opp og det hadde vært fint å få på plass så snart som mulig. Jeg kjenner abstinensene i stor grad nå. :lol:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...