Jump to content

Ford 2722e med turbo? Eller ikke.

fiskern

Recommended Posts

Sitter her på hytta å planlegger å sette turbo på motoren i båten min,har en ford 2722e,85hk,92mod :lol: .Er det noen som har erfaringer på dette området,eventuell effektøkning, forbruk ,slitasje osv :nonod: .Har en Mørebas 9400 kombi.På marsfart "slipper"ikke sjøen ordentlig(ca 9 knop).Mulig det er bedre å montere flaps.Er ute etter synspunkter på dette.Ellers god påske til alle her :drink: .

Da jeg var på jakt etter en 2722 motor med turbo og intercooler (155 ahk) som erstatning for den gamle 2712 motoren (68 ahk) i båten min, ble jeg advart mot å kjøpe en "oppjassa" motor fordi det var ikke sikkert veivstengene var byttet. Det ble meg fortalt at disse var svakere på 68/85 ahk motorene.

Hvorvidt dette er riktig, vet jeg ikke, men jeg sjekket hvertfall at motoren jeg endte opp med var original bygget med turbo og intercooler.

Jeg mener at en slik motor med turbo yter noe sånt som 130 ahk.

Hvis du kontakter f.eks Sabb i Bergen eller Mermaid i England, kan sikkert de svare på dette.

God påske til deg også :smiley:

Carmencita

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...