Vosso63
Jeg fant meg et rom i det store rommet. Tidligere hadde jeg skrivi i et anna forum, om noe helt anna, noe som jeg fant like interessant som båt. Der lærte jeg hvordan det fungerte, og om hvordan allianser og nettvennskap oppsto. Om regler, uskrevne og oppfunne, spesialtilpassa forumet. Vi som inngikk i de første interesse-forumene, de nye samleplassene, kom utenfra, fra virkeligheten, og dro den med oss inn. Med både venner og uvenner, men mangla den nødvendige teften som vi ville ha hatt på et konditori, i ei forening eller i ei havn. Der som her, beholdt jeg navnet mitt, til etterretning, som garanti for etterrettelighet. For meg sjøl, som korreks til meg sjøl, mitt ego, min påståelighet. Og for venner og mulige opponenter. Jeg vil stå for det jeg sier.
Da jeg hadde vært passe passiv på Båtforumet i noen år, åpna jeg en prosjekttråd om det som stort sett angikk meg og mitt. Laga meg et lite rom inni det store Båtplassen-rommet, altså. Ei boso innerst i bunkeren. Den har blitt omfangsrik, og til tross for at temaet, amatørprega oppussing av gammal lørje, ikke er populært i betydninga moderne og framtidsretta, fortsetter jeg å skrive der. Og jeg får stadig tilbakemeldinger og svar på de dilemmaer jeg havner i, de problemer jeg stumper i.
Jeg kunne laga en (b-)logg og fått hauger av åtgaum. Jeg kunne ha lagt det ut i ei egen FB-side, eller i ei gruppe der, men da hadde det blitt mye å sortere, og mange vanskelige tilbakemeldinger.
Jeg syns administreringa av nettstedet Båtplassen er forbilledlig, tålmodig og tolerant. At det mangler samling av temaer, at det blir laga innlegg om nesten det samme hundre ganger, spiller liten rolle når en kan google etter temaer og emner, og ikke minst: Ha prosjekttråder - som min - å samle trådene i. Fra det lille rommet mitt kan jeg stikke ut i det store rommet og finne svar og løsninger, eller gi råd og svar til andre. Eller så får jeg besøk av noen, inne i den lille hulen, der det egentlig handler om Vosso, men sjølsagt også om meg og sånne som meg.
Jaja. Så da blei det noen hundre ord igjen da, som blir stående. - I motsetning til instagram og facebook, som stort sett er lausdrivne tanker som flagrer inn i det store svarte hullet av nattprat.