Jump to content

Vårpussen - Handleliste

Frivakten

Recommended Posts

Har pløyd meg gjennom miiiiile-laaaaange tråder og prøvd å oppsummere og konkludere en del ekspertråd. Diskusjonene har vært pris/kvalitet og selvfølgelig hvor store jobber som skulle utføres. NB: Etter min beste evne og oppfatning, samt kondisjon. :wink: Rettelser og tillegg ønskes.

Slipemaske (støv/gass) 26-350 Biltemea kr. 149,- + filter kr. 49,-

Rasprondell 16-350 Biltema kr. 65,-

Diamantskive 19-436 Biltema kr. 30,-

Engangshansker Europris, billigst Er det noen vernekrav?

Aluminiumsrulle Overalt/Maritim? kr. 100,-

Glassfiberduk 450gr vanligst?

Poleringsmaskin (anb. 6-800 til 3-4000 omdr.)

Billig eks.: BestTools 900W 900-3000, hvor?/Mekk?, kr. 299,-?

Deltasliper (ikke mouse=puslete) (anbefalt omdr.???)

Hjørnesliper 17-030 Biltema (3'-10' omdr.) kr. 139,-

Deltasliper Skil 7110 260W 30-8594 ClasOhl (12'-20' omdr.) kr. 300,-

Deltasliper Bosch PDA 240E hvor/pris? (13'-17' kuttetall?)

Eksentersliper

Boch PEX 400AE 30-8699ClasOhl (9'-26' omdr.) kr. 898,-

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Kjøper engangshansker for maling og epoxyarbeid i esker på apoteket. Kvaliteten er garantert og prisen gunstig. (husker ikke i farta) Kjøper også spateler (?) der (sånne som blir stukket i munnen din når du blir bedt om å si "Aaaa") Utmerkede røre / blandingspinner. Har jeg pirkejobb med epoxy er noen engangssprøyter (uten kanyle) veldig praktisk. (Når jeg bygget modeller under studietiden fant jeg ut at sprøyter med kanyle og trelim i var veldig ok til pirkejobb. Men jeg måtte være nybarbert og ha en god dag for å tørrre å spørre etter dem på apoteket :wink: )

den derre deltasliperen fra SKIL; er skikkelig bra. Jeg testet en sånn, ifbm at min Bosch er bortlånt på ubestemt tid. Meget kraftig motor, stor slipestyrke. Litt mer klumpete en Bosch utgavene. ANBEFALES !