microship Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Bitteliten skrev: Her var den. Søkte gjennom egne innlegg og fant linkenTøft produkt. Importøren av Weaver holder til her i Sandefjord, vet ikke om han har disse:http://www.tender.no/ Sitér dette innlegget Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
Bitteliten Svart 25.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 eslettha skrev: Tøft produkt. Importøren av Weaver holder til her i Sandefjord, vet ikke om han har disse: http://www.tender.no/ Jeg har sjekket med de. Dette produktet selges kun i USA - hvilket jeg uttrykte mitt misbehag med Sitér dette innlegget Link to post
microship Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Dette er på vei til jobben, Det er de som støper Hurricane boblebadekar (Laget tidligere Hurricane-båter). Jeg stikker innom og lager litt pes for dem en av de nærmeste dagene .. Sitér dette innlegget Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
baatsman Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Det må jo være et kanonprodukt, det er mange som synes det blir slitsomt å ta av/på motoren. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 27.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2006 baatsman skrev: Det må jo være et kanonprodukt, det er mange som synes det blir slitsomt å ta av/på motoren.Han ga meg en forklaring om at dette var et produkt som måtte tilpasses hver enkelt båt, og noe om sikkerhet og noe sånt. Hørtes for meg mer ut som at han ikke trodde det var behov for produktet i markedet. Sitér dette innlegget Link to post
Som Svart 27.April.2006 Link til dette innlegget Svart 27.April.2006 Vil ikke virke på min gummibåt, jeg tror de har glemt pontongenes "spisser" som stikker ut akter for platen og vil stoppe denne motorens mulighet til å svinge rundt. Bare på film dette fungerer.... ...og i USA. Sitér dette innlegget Link to post
Cato Svart 27.April.2006 Link til dette innlegget Svart 27.April.2006 Sitat Vil ikke virke på min gummibåt, jeg tror de har glemt pontongenes "spisser" som stikker ut akter for platen og vil stoppe denne motorens mulighet til å svinge rundt. Går jo an å vippe opp påhengeren mens du dreier forbi "pontongspissen". Sitér dette innlegget Link to post
Som Svart 27.April.2006 Link til dette innlegget Svart 27.April.2006 Ja du seier noe der Cato, jeg trakk nok litt for raske og bombastiske besluttninger Lover å tenke over saken igjen, for denne greien virker egentlig ganske grei Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 27.April.2006 Link til dette innlegget Svart 27.April.2006 kan gi noen synspunkter på motorer jeg har hatt: honda 2 nå 2.3 - 13 kg er en kjempefin motor med rolig gange. hadde den på en 2 m bic men prøvde den også på en 14ft askeladden med helt greit resultat. bra skyv. flott gange - minner litt om en snekkemotor på tomgang. bra dreiemoment og skyv som bare sideventilede motorer har ;-). tauet moringer bortover bunnen med den en gang - uten noe problem. hvis du ikke trenger høy toppfart men ønsker bra skyv, timevis med 100% stabil gange, lettstart og lav vekt fungerer denne veldig bra. det er flere modeller - velg den med gass på håndtaket og frikobling. ja, drivstofforbruket da og nix olje.... hadde en yamaha 2t 98 mod påstemp 4 men egentlig 5 hester = mariner = tohatsu på en steady 260. gikk bra men ristet og bråkte så fælt at jeg ikke orket å ha den. mørna steken kan en si. byttet den i en honda 4t. brukte mye drivstoff for størrelsen og. fikk en 80 mod evinrude 2 cyl 4 hk evinrude som hadde få timer men trang rep. fixet den. ikke samme kreftene som yamahaen, bråkte enda mer men vibrerte mindre. kjøpte min første 4t påhenger i 1974 og kom/mer aldri til å kjøpe noen totakter igjen uansett formål. til egenopplysning: selv de nyeste etechoghvadenåheter totakterene minner meg mest om gamle briggs & stratton gressklippermotorer på lavt turtall og tennpluggene varer nesten halvparten av det bombard garanterer. Sitér dette innlegget Link to post
microship Svart 1.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2006 Da har jeg snakket med importøren i Sandefjord, stakk innom på vei til jobben. En hyggelig kar tok imot meg og sa at han skulle spørre fabrikken om import av Weaver Leaver. Han måtte ha noen mål på jolla for å få riktig type. Skjema: https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1543/Skjema_low.jpg Fikk også en brosjyre fra Weaver. Weaver Leaver (braketten for motor). https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1543/Leaver1_low.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1543/Leaver2_low.jpg I tillegg har de Weaver Front Arc og Transom Arc , et system som kan brukes istedet for de vanlige pålimte "padene". Disse arcene er 3.punkts festet i dørken/hekken som selvsagt er mye mer robust enn i pløsa på den oppblåsbare jolla. Kan derved benyttes på de fleste typer joller, også tunge rotasjonsstøpte. https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1543/Transom_low.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1543/front_low.jpg Med så tung jolla som skal vippes opp av vannet med motor på, bruker du kansje en Weaver vinsj, evt en liten elektrisk en. https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1543/Winch_low.jpg Hva tror du, Bitteliten, noe for deg? Sitér dette innlegget Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
Bitteliten Svart 1.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2006 eslettha skrev: Hva tror du, Bitteliten, noe for deg? Gleder meg til å se på båten din hvordan det blir. Funker det der så kan jeg være nr 2 Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2006 Jeg søker herved medlemskap i Skipper Worses Yamaha fan klubb. pga forsinket levering av Tohatsu motoren har jeg i dag anskaffet en 2,5 hk 4 takts Yamaha motor. Hverken stor eller sterk - men lett og enkel å bære er den Her i et vakkert familiebilde (illustrasjonsbilde - vi har da ikke brunetter ombord ) Skal se om det kanskje blir en "testrapport" når motoren tas i bruk også Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 19.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2006 Sitat Jeg søker herved medlemskap i Skipper Worses Yamaha fan klubb Medlemskap innvilget! På tide at du lot deg underkaste vekkelsen. Skal bare se på at du blir å finne med CBC-deks båt om ikke lenge. med cognacen flytende og cigarrøken dampende omkring blondinnene. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 19.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2006 Takk for medlemsskapet. Det er herved ført inn i mitt Curiculum Vita Skipper_Worse skrev: Skal bare se på at du blir å finne med CBC-deks båt om ikke lenge. Jeg synes De skal holde grisesnakket deres for Dem selv jeg. Man skal aldri si aldri - men nå må vi jo først få lov til å glede oss over den båten vi ennå ikke har fått. Dessuten synes ØKH at FB båter er HARRY hun har tross alt ganske god smak Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 19.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2006 Gratulerer så veldig mye! (- sier rago og slutter aldri å forundre seg over hvordan små tilfeldigheter kan føre folk inn i lykken.... ) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Skipper Worse Svart 19.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2006 Sitat Dessuten synes ØKH at FB båter er HARRY Det er vanskelig å være uenig i det, for det er faktisk riktig i mange tilfeller. Det er mange båter som ikke burde hatt FB men heller HT; ofte får man inntrykk av at den påhengte FB nærmest kan få båten til å tippe rundt. Derimot, når CBC-dekket fremstår som en harmonisk krone på verket, gjerne i kombinasjon med en kongelig akterlugar, da blir det andre boller, ser De. Men man må jo ha sans for klasisk engelsk kvalitet for å kunne nyte denslags konstruksjoner. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Sinten Svart 19.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2006 Sitat (- sier rago og slutter aldri å forundre seg over hvordan små tilfeldigheter kan føre folk inn i lykken.... )Eller ulykke, alt etter korleis ein ser på det Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
rago63 Svart 20.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2006 (redigert) Nei. Lykke. Redigert 20.Mai.2006 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
baatsman Svart 20.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2006 Med 2,5 Bitteliten, blir du ikke medlem av jolleraceklubben . For å putre rundt i havner,uthavner er det helt greit, stille med 4 takt. Det er fornuftig side av dette kjøpet, som jeg har valgt å se bort i fra. . Jeg satte på en 8 hk på gummi-båten . Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Catlina Svart 20.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2006 Har hatt mange små påhengere - Honda 2,3 er den beste jeg noensinne har hatt,bråker litt,men det er ingenting i forhold til alle fordelene. Den automatiske clutchen virker utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 20.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2006 (redigert) istemmer, og så minner den litt om ei gammal 1-sylidret snekke på tomgang - og det gjør såvisst heller ikke noe. morsomt med disse sideventilede motorene...... Redigert 20.Mai.2006 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Moron Svart 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 Ble du fornøyd? Jeg har samme krav men er skeptisk til Mercury Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 12 år gammel tråd - tror du får mer svar om du graver fram en av de mer nylige jollemotor-trådene (det har vært et par de siste ukene) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.