seierslund Startet 10.April.2006 Link til dette innlegget Startet 10.April.2006 Hei, hei alle sammen! Leste med stor interesse tråden til bluesea, da dette er et tilnærmet likt prosjekt jeg kunne tenke meg selv. Problemet mitt er at jeg ikke har den type egenkapital som bluesea stiller med, og må følgelig låne. Jeg går utfra man ikke får boliglån for dette? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 10.April.2006 Link til dette innlegget Svart 10.April.2006 Spørsmålet er hva du kan legge på banksjefens bord som pant for lånet. Dersom selve båten er registrert i skipsregisteret kan den brukes som pant, men det er tvilsomt om du får låne mer enn 2/3 av båtens verdi og selv da er nok renten litt høyere enn om panten er i et hus. Har du annen eiendom kan du selvsagt løne med pant i dette, og bruke pengene til båt. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 11.April.2006 Link til dette innlegget Svart 11.April.2006 Du kan jo leie ut en hybel i båten. Broren min pendlet en periode til Arendal og bodde i båten (en 27 fots Fenix seilbåt) fra mandag til fredag hver uke. Han "leide ut" halvparten av båten til en kollega som også pendlet. Det blir kanskje litt trangt i en Fenix, men det går kanskje an å dele plassen med en annen hvis du har en litt større båt? Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Blue_Dragon Svart 11.April.2006 Link til dette innlegget Svart 11.April.2006 Alt om lån til båt Dinside Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.