Jump to content

mercruiser, dreieretning ved dobbel installasjon

ptt

Recommended Posts

ved dobbel installasjon av mercruiser med singel propp drev ,er det jo slik att drevene går hver sin vei , er det proppellene som gjør dette eller er drevene forskjellig innvendig , så lenge propellene møtes i topp er det da ett fett hvilket drev som står hvor ??når drev monteres på båt igjen og det ikke kommer på samme plass igjen , kan man da bare bytte om på proppellene ??det funker i praksis

Redigert av Ingar (see edit history)

På BMW drev med twin installasjon så var det på min båt satt opp med styrbord propell med klokka og babord propell mot klokka. Drevene er giret likt framover og bakover, det ene drevet kjøres ene veien og det andre den andre. Vil tro at det lønner seg å kjøre samme drev på samme side for å få jevnest slitasje :confused: Jeg klarte "selvsagt" å bytte propeller ett år og kjørte med revers en liten stund :headbang: , sinnsykt morsomt å fin-manøvrere :crazy: . Virket som jeg fikk mer kavitering når propellene "møttes på midten" (styrbord: mot klokka, babord: med klokka) når propellene var ombyttet

Microship

"Båt er bedre investering enn aksjer"

ved dobbel installasjon av mercruiser med singel propp drev ,er det jo slik att drevene går hver sin vei , er det proppellene som gjør dette eller er drevene forskjellig innvendig , så lenge propellene møtes i topp er det da ett fett hvilket drev som står hvor ??når drev monteres på båt igjen og det ikke kommer på samme plass igjen , kan man da bare bytte om på proppellene ??det funker i praksis

Har du Bravo drev, så er det symmetrisk. Dvs. du kan kjøre det hvilken vei du vil ved å koble om kontollkabelen. (Antar at du helst vil skyve hendelen forover når du skal kjøre forover

:-). Mener bestemt at ved dobbel installasjon så er det vanlige at Stb prop går med høyre, og BB går venstre.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...