avmønstret5 Startet 11.April.2006 Link til dette innlegget Startet 11.April.2006 Det selges et polishprodukt i små grønne (ca 1 liters) plastkanner med varenavnet "Applied" fra Applied Chemicals Scandinavia AS. Det er tynnflytende, nesten som vann, utrolig lett å bruke, og nokså dyrt. Vet at det har vært brukt flere år i Stavangertraktene. Det er nå å få kjøpe i Vestfold bl.a. hos Bø i Larvik. Det selges både som polish og hardglans. Jeg brukte det (hardglans) sist år, men er fremdeles noe i tvil. Er det noen som har erfaring med dette produktet ? Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 11.April.2006 Link til dette innlegget Svart 11.April.2006 Bruker hardglansen , seinast igår . Og det er kjempe bra syntes jeg da . Når det har regna og kommer svarte renner nedover under vinduer så er det bare å ta en fuktig klut å tørke av . Men så i Sætre i helga , han Nor West har brukt Hempel hardglans når han tok opp i høst og satt ut nå , og den var vannvittig blank . Så kansje Hempel er litt bedre ? Men er nå fornøyd med den grønne jeg da Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
avmønstret5 Svart 11.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2006 Bra å høre - grunnen til at jeg spør er at baugpartiet på båten fikk gule felt ut på sommeren, ca i høyde med baugbølga. Selv med Thurtle skrogrengjører var det vannskelig å får vekk. Det kunne jo ha vært noe spesiell gugge i sjøen. For øvrig var skroget blankt og fint hele sesongen Sitér dette innlegget Link to post
Dassic Svart 11.April.2006 Link til dette innlegget Svart 11.April.2006 Antar at det produktet du sikter til er MaxWax fra Applied Chemicals. Dette produktet er det skrevet mye om på Båtplassen tidligere. Jeg og andre har meget god erfaring med MaxWax. Anbefaler bruk med en skikkelig polermaskin for best resultat... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.