tuffff Startet 11.April.2006 Link til dette innlegget Startet 11.April.2006 Jeg har gasskomfyr i den "nye" båten. Får jeg byttet/fyllt gassflasker i Sverige og Danmark uten noe problemer med koblingen? Sånn vanlig norsk hurtigkobling. Noen som vet?? mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 11.April.2006 Link til dette innlegget Svart 11.April.2006 Svenske og danske gass flaskekoblinger og flasker er ikke kompatible eller godkjente om hverandre med den norske gassflasken og koblingen så du trenger nok å ha en norsk flaske i reserve. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 11.April.2006 Link til dette innlegget Svart 11.April.2006 (redigert) Ja eller en svensk eller dansk kobling Redigert 11.April.2006 av jonkare (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Fjordutsikt Svart 11.April.2006 Link til dette innlegget Svart 11.April.2006 Ja eller en svensk eller dansk kobling Da skulle jeg tro at man må ha BÅDE svensk/dansk kobling og ditto gassflaske. Hva skal man med bare kobling Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 11.April.2006 Link til dette innlegget Svart 11.April.2006 Da skulle jeg tro at man må ha BÅDE svensk/dansk kobling og ditto gassflaske. Hva skal man med bare kobling Du tok meg der ja, sikkert en bedre ide med reserve flaske da Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Sail S Svart 11.April.2006 Link til dette innlegget Svart 11.April.2006 Det som er standard kobling i Sverige er det som heter industriflaske i Norge, men hvis du feks har Statoil flaske vil du sannsynligvis greie å bytte den i Sverige. Svensker driver jo butikk og med den horden av norske båter som ferdes langs kysten deres må du regne med at de fikser dette. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 11.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2006 (redigert) Takk for svar. Jeg har to sånne gamle 5 kg stålflasker, så da blir det vel til å sørge for at begge er fulle ved avreise. Det holder vel for en to-tre uker det vel? Kun med koking? mvh tuffff Redigert 11.April.2006 av tuffff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 11.April.2006 Link til dette innlegget Svart 11.April.2006 Anbefaler deg å bruke gassflasker i kompositt - de er lettere og ikke så harde mot oppbevaringsrommet - så fremt du ikke stropper dem godt fast. Dersom du bare bruker til koking holder en 5 kg flaske godt for sommerferien. Vi bruker steikeoven og gass plater hver dag i 5 uker og en 5 kg flaske holder godt for oss. Jeg mener å ha observert de norske trykktilkoblingene både i Sverige og Danmark, men skal sjekke dette opp. Anbefaler å fjerne trykktilkoblingen for hver transportetappe slik at ikke rystelser kan gi gasstap i selve flaska - har opplevd dette selv engang. 5 kg rant rett på sjøen - heldigvis ingen eksplosjon.... Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 17.April.2006 Link til dette innlegget Svart 17.April.2006 Watski selger overganger mellon norske, svenske og danske gassflasker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.