Jump to content

Gassflasker - Sverige/Danmark

tuffff

Recommended Posts

Ja eller en svensk eller dansk kobling

Redigert av jonkare (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Da skulle jeg tro at man må ha BÅDE svensk/dansk kobling og ditto gassflaske. Hva skal man med bare kobling :confused:

:blush::blush::blush: Du tok meg der ja, sikkert en bedre ide med reserve flaske da :cool:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Det som er standard kobling i Sverige er det som heter industriflaske i Norge, men hvis du feks har Statoil flaske vil du sannsynligvis greie å bytte den i Sverige. Svensker driver jo butikk og med den horden av norske båter som ferdes langs kysten deres må du regne med at de fikser dette.

Anbefaler deg å bruke gassflasker i kompositt - de er lettere og ikke så harde mot oppbevaringsrommet - så fremt du ikke stropper dem godt fast.

Dersom du bare bruker til koking holder en 5 kg flaske godt for sommerferien.

Vi bruker steikeoven og gass plater hver dag i 5 uker og en 5 kg flaske holder godt for oss.

Jeg mener å ha observert de norske trykktilkoblingene både i Sverige og Danmark, men skal sjekke dette opp. Anbefaler å fjerne trykktilkoblingen for hver transportetappe slik at ikke rystelser kan gi gasstap i selve flaska - har opplevd dette selv engang. 5 kg rant rett på sjøen - heldigvis ingen eksplosjon....

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...