index Svart 12.April.2006 Link til dette innlegget Svart 12.April.2006 OBS Bygg selger Tec7 til 107,- pr tube. Ellers så må jeg bare si meg enig i at PL400 er et utmerket produkt. De første tubene jeg kjøpte av dette for noen år siden var faktisk av fabrikat B.F.Goodrich, amerikansk dekkprodusent blant annet. Men nå står det Tremco i stedet. Uansett, limet ser ut til å være det samme, og brukbart til det meste. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
marius Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Biltema kontaktlim på boks er helt glimrende til å lime blyplater og Porolonmatter , har brukt det mange ganger og det sitter som et skudd . Har aldri hatt problemer med at noe har løsnet . Uten å vite med sikkerhet vil jeg tippe at limen er produsert av Bostik , det var iallefall tillfellet forendel år siden. Men at den lukter noe helt forferdelig , det er nå sikkert og visst . Sitér dette innlegget Link to post
rex Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Bruk Ultra Grip fra Essve, det finnes i de fleste byggbutikker. Og det sitter bedre, er billigere og fåes i 300+600ml forpakninger. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 18.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Biltema kontaktlim på boks er helt glimrende til å lime blyplater og Porolonmatter , har brukt det mange ganger og det sitter som et skudd . Har aldri hatt problemer med at noe har løsnet . Uten å vite med sikkerhet vil jeg tippe at limen er produsert av Bostik , det var iallefall tillfellet forendel år siden. Men at den lukter noe helt forferdelig , det er nå sikkert og visst . NEI det er helt ubrukelig, og jeg vil advare andre mot å bruke biltema kontaktlim. Gikk over til CHEMIMA X kontaktlim og det var noe helt annet. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Jeg fikk også anbefalt denne limen til blyplatene, men den ble ikke kjøpt da... Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Har du fulgt bruksanvisningen nøye da? Temperatur og tørketid er viktig. April er kald og mørk http://avforum.no/forum/showthread.php?t=35481 Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Burde ikke Kontaktlim fra Biltema vært med i Ingars Mythbusters avstemning ? Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Kan PL 400 lim Skai forlugar i båten? Noen sier best kontaktlim eller våtromlim og teppelim. At-le Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 har god erfaring med 3M sine sprayer. noen ganger må underlages "primes"/grunnes for god heft men når det er gjort - voilá! flere varianter fnnes for forskjellig formål. Kontaktlim Leverer kontaktlim til liming av skumplast. Kr. 98 pr/fl 3M Kontaktlim Leverer sterkt kontaktlim til liming av skum. Kr. 249 pr/fl 3M Kontaktlim Kontaktlim til liming av spesielle materialer som pvc, stoff, tre, plast, jern m.m Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 19.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2006 I lugaren ville jeg nok ha brukt no annet enn PL 400 Atle. Jeg brukte 3M kontaktlim og husker jeg ikke feil gikk det 3 bokser til. I stikkøya brukte jeg våtroms lim,det ser ut til å fungere så bra at det er nok det som vil bli brukt i akterlugaren. Motorromsisolering er også limt med kontaktlim og det sitter som ett skudd. Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 19.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2006 I lugaren ville jeg nok ha brukt no annet enn PL 400 Atle. Jeg brukte 3M kontaktlim og husker jeg ikke feil gikk det 3 bokser til. I stikkøya brukte jeg våtroms lim,det ser ut til å fungere så bra at det er nok det som vil bli brukt i akterlugaren. Motorromsisolering er også limt med kontaktlim og det sitter som ett skudd.Hei thor.Vi snakker mer om lim og forlugar osv i Hortenstreffet. Sees der. God helga. At-le Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 19.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2006 OK Atle. Tar med papp malene også til deg. Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 19.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2006 Et motorom er veldig ofte innsauset med oljedamp. Skal limet bite må det vaskes omhyggelig med aceton. Tviler litt på at Biltemas kontaktlim er så totalt ubrukelig. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2006 Tviler litt på at Biltemas kontaktlim er så totalt ubrukelig. Brukte opp en boks av denne i helgen til å lime tunge isolasjonsplater (de med blyinnlegg). Sitter som støpt det!! Ellers så både luktet den og så ut som all annen kontaktlim. Så at denne skal være noe dårligere har jeg vanskelig for å tro... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Javi Svart 19.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2006 Ellers så både luktet den og så ut som all annen kontaktlim. Så at denne skal være noe dårligere har jeg vanskelig for å tro...Det er vel sikkert samme produsent av de fleste, uansett hva det står på boksen.Jeg har også til forskjellige oppgave benyttet Biltemas kontaktlim, og fornøyd med det. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 19.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2006 Beklager Lasse, men det må ha skjedd et eller annet som ikke var riktig i forbindelse med din liming! Selv har jeg brukt opp 2 bokser med Biltema's kontaktlim i forbindelse med å legge nytt NAUTOLEX på dørkplatene min ombord i Flukt. Satt som bare det! Merket hvor godt dette satt, da jeg gjorde en feil ( ) på en av platene - måtte dra av og begynne på nytt, og det var ingen enkel affære! Natolexen gikk til slutt an å dra av med hjelp av vamluftspistol, men ikke uten at trefliser fra kryssfinéren fulgt med!!! Jeg tipper, enten at det var noe fett på underlaget, at det var for kaldt, eller - og det skal man ikke se bort ifra - at DIN boks var av en batch med feil fra produsenten? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
bliss X Svart 19.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2006 Jeg tipper, enten at det var noe fett på underlaget, at det var for kaldt, eller - og det skal man ikke se bort ifra - at DIN boks var av en batch med feil fra produsenten? Det må i tilfelle ha vært noe galt med den boksen jeg kjøpte. Limingen gikk jo også bra ved å bytte fabrikat, og både forhold og materialer var de samme. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 19.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2006 Du skal ikke se bort fra det Lasse. Mange varer er ferskvare (aner ikke om den type lim er det??), slik at når jeg handler, titter jeg på produksjonsdatoen konsekvent. Dette gjelder spesielt ved kjøp av lim på tuber, Tec7, sikaflex etc. Holdbarheten på disse er oftest bare 1 år. Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Det er noe rart med dette limet til biltema! I går da jeg prøvde kontaktlimet til biltema satt det som ett skudd,mens i dag er det ikke noe heft i det hele tatt! Lrer på om det kan være en feil med de boksene jeg kjøpte inn til dagens økt... Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Servicemannen Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Og; hvem i Oslo regionen har Tec7 til OK priser ? Kjøpte etpar patroner på Byggeland, betalte da over 400 kr for disse, mener jeg å huske ? Om jeg har tur i Clas Ohlson tar jeg alltid noen P700 Total Fix fra Plastic Padding. Den er av samme type og Tec7, er også et merkenavn, men ikke like mange som spiser store biter av kaka. Den er på 99kr inkl mva, lavere pris en man kjøper Tec7 på i engros. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.