Jump to content

Ikke bruk kontaktlim fra Biltema

bliss X

Recommended Posts

OBS Bygg selger Tec7 til 107,- pr tube. Ellers så må jeg bare si meg enig i at PL400 er et utmerket produkt. De første tubene jeg kjøpte av dette for noen år siden var faktisk av fabrikat B.F.Goodrich, amerikansk dekkprodusent blant annet. Men nå står det Tremco i stedet. Uansett, limet ser ut til å være det samme, og brukbart til det meste.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
  • 1 måned senere...

Biltema kontaktlim på boks er helt glimrende til å lime blyplater og Porolonmatter , har brukt det mange ganger og det sitter som et skudd . Har aldri hatt problemer med at noe har løsnet . Uten å vite med sikkerhet vil jeg tippe at limen er produsert av Bostik , det var iallefall tillfellet forendel år siden. Men at den lukter noe helt forferdelig , det er nå sikkert og visst .

Biltema kontaktlim på boks er helt glimrende til å lime blyplater og Porolonmatter , har brukt det mange ganger og det sitter som et skudd . Har aldri hatt problemer med at noe har løsnet . Uten å vite med sikkerhet vil jeg tippe at limen er produsert av Bostik , det var iallefall tillfellet forendel år siden. Men at den lukter noe helt forferdelig , det er nå sikkert og visst .

NEI det er helt ubrukelig, og jeg vil advare andre mot å bruke biltema kontaktlim. Gikk over til CHEMIMA X kontaktlim og det var noe helt annet.

Bilde

har god erfaring med 3M sine sprayer.

noen ganger må underlages "primes"/grunnes for god heft men når det er gjort - voilá!

flere varianter fnnes for forskjellig formål.

Kontaktlim

Leverer kontaktlim til liming av skumplast. Kr. 98 pr/fl

3M Kontaktlim

Leverer sterkt kontaktlim til liming av skum. Kr. 249 pr/fl

3M Kontaktlim

Kontaktlim til liming av spesielle materialer som pvc, stoff, tre, plast, jern m.m

I lugaren ville jeg nok ha brukt no annet enn PL 400 Atle. Jeg brukte 3M kontaktlim og husker jeg ikke feil gikk det 3 bokser til. I stikkøya brukte jeg våtroms lim,det ser ut til å fungere så bra at det er nok det som vil bli brukt i akterlugaren. Motorromsisolering er også limt med kontaktlim og det sitter som ett skudd.

I lugaren ville jeg nok ha brukt no annet enn PL 400 Atle. Jeg brukte 3M kontaktlim og husker jeg ikke feil gikk det 3 bokser til. I stikkøya brukte jeg våtroms lim,det ser ut til å fungere så bra at det er nok det som vil bli brukt i akterlugaren. Motorromsisolering er også limt med kontaktlim og det sitter som ett skudd.

Hei thor.

Vi snakker mer om lim og forlugar osv i Hortenstreffet. :smash:

Sees der. God helga.

At-le :wink:

Tviler litt på at Biltemas kontaktlim er så totalt ubrukelig.

Brukte opp en boks av denne i helgen til å lime tunge isolasjonsplater (de med blyinnlegg). Sitter som støpt det!!

Ellers så både luktet den og så ut som all annen kontaktlim. Så at denne skal være noe dårligere har jeg vanskelig for å tro...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Beklager Lasse, men det må ha skjedd et eller annet som ikke var riktig i forbindelse med din liming!

Selv har jeg brukt opp 2 bokser med Biltema's kontaktlim i forbindelse med å legge nytt NAUTOLEX på dørkplatene min ombord i Flukt. Satt som bare det! Merket hvor godt dette satt, da jeg gjorde en feil ( :headbang: ) på en av platene - måtte dra av og begynne på nytt, og det var ingen enkel affære! Natolexen gikk til slutt an å dra av med hjelp av vamluftspistol, men ikke uten at trefliser fra kryssfinéren fulgt med!!!

Bilde

Jeg tipper, enten at det var noe fett på underlaget, at det var for kaldt, eller - og det skal man ikke se bort ifra - at DIN boks var av en batch med feil fra produsenten?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Jeg tipper, enten at det var noe fett på underlaget, at det var for kaldt, eller - og det skal man ikke se bort ifra - at DIN boks var av en batch med feil fra produsenten?

Det må i tilfelle ha vært noe galt med den boksen jeg kjøpte.

Limingen gikk jo også bra ved å bytte fabrikat, og både forhold og materialer var de samme.

• 4 år senere...

Det er noe rart med dette limet til biltema!

I går da jeg prøvde kontaktlimet til biltema satt det som ett skudd,mens i dag er det ikke noe heft i det hele tatt!

Lrer på om det kan være en feil med de boksene jeg kjøpte inn til dagens økt...

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Og; hvem i Oslo regionen har Tec7 til OK priser ? Kjøpte etpar patroner på Byggeland, betalte da over 400 kr for disse, mener jeg å huske ?

Om jeg har tur i Clas Ohlson tar jeg alltid noen P700 Total Fix fra Plastic Padding. Den er av samme type og Tec7, er også et merkenavn, men ikke like mange som spiser store biter av kaka. Den er på 99kr inkl mva, lavere pris en man kjøper Tec7 på i engros.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...