John_Kr Svart 20.April.2006 Link til dette innlegget Svart 20.April.2006 (redigert) Det er nok helt andre plugger jeg skal ha. NGK - BKR6EKU Prisen jeg nevnte over ble litt overdrevet riktig pris skal være kr 180,- pr stk. Redigert 20.April.2006 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Joerg Becker Svart 20.April.2006 Link til dette innlegget Svart 20.April.2006 Det er nok helt andre plugger jeg skal ha. NGK - BKR6EKU Prisen jeg nevnte over ble litt overdrevet riktig pris skal være kr 180,- pr stk. Ja, men du har likevel betalt alt for mye. Det beste er hvis du tar deg litt tid med forberedning for sesongen neste gang. Tid sparer eller koster penge. Med litt tid kan du spare minst ca. kr. 380,- og du får disse pluggerne med posten, inkl. frakt. Plugger er slitedeler som man skulle har hjemme, fordi en gang trenger man de. .....som hendes vanligvis på en "Søndag, rett før turen". Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
John_Kr Svart 20.April.2006 Link til dette innlegget Svart 20.April.2006 Ja, men du har likevel betalt alt for mye. Det beste er hvis du tar deg litt tid med forberedning for sesongen neste gang. Tid sparer eller koster penge. Med litt tid kan du spare minst ca. kr. 380,- og du får disse pluggerne med posten, inkl. frakt. Plugger er slitedeler som man skulle har hjemme, fordi en gang trenger man de. .....som hendes vanligvis på en "Søndag, rett før turen". Jørg Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
kvikk Svart 20.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2006 NGK WR5 finnes ikke, det er betegnelsen fra Bosch (14mm diameter), men passer ikke til M12B (18mm diameter.) M12B viser seg her som NGK A6 (18,0 x 12,0mm). Jørg Ok. så det er NGK A6 som passer på motoren min. Greit å vite. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 21.April.2006 Link til dette innlegget Svart 21.April.2006 Ok. så det er NGK A6 som passer på motoren min. Greit å vite. ..hvis M12B ha vært riktig så kan den brukes, ja NGK A6 er vel riktig mht. fysiske måler og temperatur, men en erstattningslista av en annen pluggerprodusent betyr ikke automatisk at type plugger er virklig optimalt for motoren. Jeg ville i hvert fall tar det alvorlig og anbefaler, at man spørr motorprodusenten, eller de som jobber daglig med type motoren om anbefaling for motoren din. Mellom teoretisk beregning og praktisk bruk finnes det noen ganger stort forskjell på motorens løp. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
kvikk Svart 21.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2006 Nå har jeg sendt en e-post til marna i mandal. Sitér dette innlegget Link to post
Cato Svart 21.April.2006 Link til dette innlegget Svart 21.April.2006 Kjenner en som har kjørt med de samme pluggene til en ensylindret Marna 4-6 hk siden 1957! Han har et par stk som han bytter på. Et par drag med stålbørsten og pluggen er klar til ny innsats. Sitér dette innlegget Link to post
kvikk Svart 21.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2006 Jeg fikk svar fra marna om at Champion D 21 , var den beste pluggen å bruke på min motor. Vet noen hvor jeg kan få tak i sånne? Sitér dette innlegget Link to post
kvikk Svart 21.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2006 Kjenner en som har kjørt med de samme pluggene til en ensylindret Marna 4-6 hk siden 1957! Han har et par stk som han bytter på. Et par drag med stålbørsten og pluggen er klar til ny innsats. Kult! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.