Jump to content

Omsider, Nidelv 24!

blackdev

Recommended Posts

Hei igjen, hadde for en tid tilbake en lengre tråd vedrørende båtkjøp. Vinglet frem og tilbake og fikk mange gode råd med på veien. Nå har jeg omsider landet, det ble en 1981 modell Nidelv 24 med 36 hk Volvo Penta. Selger kjøpte den ny og den har nesten ikke blitt brukt de siste 10 årene. Selger mente å huske at han og madammen hadde overnattet en gang siden båten var ny. Ellers har den blitt brukt til småturer rundt omkring i nærområdet, selger har også kostet på konservering hver høst på verksted. Båten har det vanlige utstyret som dieselvarmer, ferskvannstank, septik, rødspritbluss, ekkolodd osv. Den er ellers helt original, også puter og gardiner. Jeg må ut med 120000,- for båten, vet ikke hvordan denne prisen er, men jeg kjenner til båten fra før da det er far til en kamerat av meg som er selger. Tror jeg har gjort et ok kjøp, håper jeg vil trives med denne båttypen. Hvis det er noen her på forumet som har kontakter innen transport så ville jeg satt stor pris på tips vedrørende dette. Båten skal fraktes fra Moss til Steinkjer i løpet av nærmeste fremtid. Ellers så hadde jeg også satt stor pris på alle andre tips, er helt grønn når det gjelder snekke og innebords diesel motor. Har kun eid diverse båter med påhenger tidligere. Ønsker alle en flott sesong på sjøen! :sailing:

PO

Scand 7600 Dynamic VP KAD32
X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8
X- Nidelv 24

Ja, det er absolutt et godt kjøp. Jeg kjøpte maken i 1981, da betalte jeg 100.000 for den, så prisen er det ingenting å si på.

Gratulerer!! :flag:

Du får nok mye glede av den båten. Det er de færreste forunt å få tak i en båt som har vært kjærlig behandlet siden ny av bare en eier. Heldiggris!! :wink:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Vedr. transport.

Du kjenner ingen som eiere en Chevrolet Suburban, Tahoe, Nissan Patrol, Mitshubishi Pajero, eller lingnende bil da ?

For selv om Nidelv`en er stor, går det faktisk an å slepe den med en trekkbil som er dimensjonert som en av disse. Med en henger som går til 24-25 fot, en helg til disposisjon og masse drivstoff, er dette fullt gjennomførbart.

Bilen bør trolig ha lovlig tilhengervekt på 2200kg eller mer, og hengeren bør kunne laste 1800 kg minst..

Suzuki

No boat needed..

Hei blackdev!

Gratulerer med fin båt!

En kompis skal hente båt i Skien neste helg. Selv med kranbil i familien velger han henger og firehjulstrekker til frakten. Er nok rimeligste løsning tror jeg.

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Gratulerer med kjempe kjekk båt (har en slik selv) :yesnod:

Jeg kjøpte Nidelven min egentlig som en midlertidig løsning før jeg får båtplass til større båt med AC, men har allerede begynt å grue meg til den dagen jeg evt. faktsik skal skille meg ad med den igjen, har virkelig falt for den båten :blush: .

Uteplassen bak er bare fenomenal!!

Ang Frakt : Norlines har Agent både i Moss og på Steinkjær så vidt jeg vet, men å sende den som dekkslast ombord på skip er neppe det billigste alternativet. Det krever også at du stiller med egen krybbe.

Erik.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Takk for det! Jodda, jeg kontaket NorLines, det nærmeste anløpet de hadde var Kristiansand/Arendal, hentet og levert shipside. Så jeg tror landbasert transport blir løsningen ja :smiley:

PO

X- Nidelv 24

Igjen tusen takk for alle gode ønsker, når det gjelder tilgang på hengere i denne størrelsen så viser det seg at markedet er rimelig begrenset, båten veier vel ca. 1800 kg? Da må man vel også ha en rimelig kraftig henger og bil som har lov å trekke såpass? Har sjekket litt rundt de merkene som er antydet ovenfor, det er faktisk ikke så mange som har såpass stor tillatt påkoblingsvekt desverre. Jeg får se om jeg finner ett "transportforum" :yesnod:

PO

X- Nidelv 24

Igjen tusen takk for alle gode ønsker, når det gjelder tilgang på hengere i denne størrelsen så viser det seg at markedet er rimelig begrenset, båten veier vel ca. 1800 kg? Da må man vel også ha en rimelig kraftig henger og bil som har lov å trekke såpass? Har sjekket litt rundt de merkene som er antydet ovenfor, det er faktisk ikke så mange som har såpass stor tillatt påkoblingsvekt desverre. Jeg får se om jeg finner ett "transportforum" :yesnod:

Tysse lager denne hengeren som passer. Nissan Terrano II, Ford Ranger (pickup), Mitsubishi L200 (pickup) kan med sikkerhet dra 2800 kg (henger har totalvekt 2600). De fleste firehjulstrtekkere kan faktisk dra 2800...

Så gjelder det å finne noen som har slik bil og noen som leier ut en slik henger. Finnes en lokal forhandler utenfor Bergen som leier ut en slik (jeg har leid den), koster 750,- pr døgn... Ring Tysse, kanskje de vet om utleieforhandlere?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...