Jump to content

Omsider, Nidelv 24!

blackdev

Recommended Posts

Gratulerer en masse med ny båt...

Går helt sikkert greit å trekke en Nidelv med en litt kraftig bil. Husk bare å stroppe båten godt fast i hengeren og ikke minst husk alle fotoboksene.

ja så får du/ dere komme innom å ta en kopp kaffe, de e bærrre 2*3 km omveg det sjø......

Båten har sin faste plass i hagen.......

Forøvrig hentet jeg en draco 17 med ekstra delemotor (liggende laust i båten) utenfor Oslo og kjørte denne hjem (utenfor Bergen). Brukte en tysse-henger beregnet for 17 fot men maks 750 kg. Siden motorene var 6-syl bmw (ikke orginale), ble båten med ektramotor anslått til 1200 kg. Gikk greit det, hengeren tålte dette fint. Måtte fylle (mye) ekstra luft i dekkene, og sjekket ofte om varmgang i dekkene, siden båt/henger bare fjæret på lufttrykk i dekkene.

Gikk mye bedre da vi kom på våt vei, vannet kjølte ned dekkene :lol:

Det var etter dette tysse-forhandleren skaffet seg stor båthenger til utleie...

Igjen tusen takk for alle gode ønsker, når det gjelder tilgang på hengere i denne størrelsen så viser det seg at markedet er rimelig begrenset, båten veier vel ca. 1800 kg? Da må man vel også ha en rimelig kraftig henger og bil som har lov å trekke såpass? Har sjekket litt rundt de merkene som er antydet ovenfor, det er faktisk ikke så mange som har såpass stor tillatt påkoblingsvekt desverre. Jeg får se om jeg finner ett "transportforum" :yesnod:

Det klarer seg jo med en stor vanlig bil, min MB E klasse kan trekke 2100 kg. Trenger jo ikke være et svært amerikansk beist.

Er rimelig sikker på at de leier ut store båthengere, i Trondheim har feks Statoil Nardo gjort dette tidligere.

Gratulerer med Nidelven. Eg har hatt ein nidelv. Den var 77 model, men med samme motor som deg. Eg håper den er ferskvannskjølt. Det er ein god motor. Hugs årleg oljeskift!! :fishing::flag: Du har gjort eit greit kjøp. Prisen er ikkje for høg. Eg fekk 112000 for min tidl Nidelv for 1,5 år sidan. Fordelen som du har framfor den eg hadde er den bua salongen akter. Lukke til. Sender bilde av min tidliegere nidelv

Takker og bukker igjen, joda, jeg skal sjekke ut aktuelle steder i Trondheim som kan ha såpass store hengere for utleie. Tips mottas med takk! Å plaske rundt i Beitstadfjorden er vel ikke akkurat det mest spennende man kan gjøre, men det er laaaangt å gå til nærmeste "skjærgård" også! :lol:

PO

Scand 7600 Dynamic VP KAD32
X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8
X- Nidelv 24

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...