index Svart 24.April.2006 Link til dette innlegget Svart 24.April.2006 Jeg pleier først å ta en vannpumpetang og klemme litt på gjengene, slik at de blir litt "hakkete". Lærte dette av en rørlegger en gang, hampen glir ikke så lett da under montering. Så legger man på hampen tynt motsatt av gjengene. Det skal ikke så mye til, gjengene bør ikke være helt fylte. Pass på at ikke stryen blir presset ut når du skruer delene sammen! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S Bastard Svart 24.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2006 Ok, takker for det. Da er det ut for og montere dette Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 24.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2006 Lurer litt; Jeg skal montere denne gjennomføringen. Hvilken vei ska lden stå? Skal den stå med den høyeste kanten forut, skal den ikke det tro Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 24.April.2006 Link til dette innlegget Svart 24.April.2006 hurtiggående båt = høyeste kant fremover saktegående båt = høyeste kant bakover Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
M/S Bastard Svart 24.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2006 Det var jeg ikke klar over, takk skal du ha. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 24.April.2006 Link til dette innlegget Svart 24.April.2006 Så legger man på hampen tynt motsatt av gjengene Både tape og stry må legges MED gjengene; ellers river du det jo ut igjen når du skrur sammen. Prøv/tørrtren først, så ser du. Som, den diverteren du har er helt sikker OK. Men stussene ser litt glatte ut. Med en slange full av glidemiddel innvendig i tillegg, er det ikke sikkert det holder så godt. Da er det frem med rødsprit og sandpapir (begge steder) og en rand av vulketape ytterst på stussen for å gi slangen en kant å "henge" mot. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Suzuki Svart 24.April.2006 Link til dette innlegget Svart 24.April.2006 når jeg monterer slanger, er mitt hemmelige våpen en varmepistol. Slangen varmes, smettes på og avkjøles. Når den på et vis er " krympet på " slangestussen, klemmer nesten ikke nødvendig. Derfor bruker jeg to stk, det der ramler aldri fra hverandre. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.