Jump to content

Årsgebyr til Redningsselskapet

Sinus_nor

Recommended Posts

Personlig så føler jeg mere komfortabel med å kjøpe en båt som er registrert.... men det er nå meg det da...

Nettopp derfor valgte jeg å gå inn i dette registeret. Det stilles store krav til dokumentasjon ved nyregistrering, men ved overøring fra det gamle registeret fikk jeg dette "på kjøpet"

Jeg tror at båter som er registrert er lettere å omsette, og skulle jeg kjøpt en annen båt, ville jeg foretrukket en som var registrert.

Jeg tror at båter som er registrert er lettere å omsette, og skulle jeg kjøpt en annen båt, ville jeg foretrukket en som var registrert.

:yesnod: Siden jeg vurderer å bytte båt i løpet av sommeren, så kommer jeg nok til å gå fort forbi de som ikke er registrert på skikkelig måte.... jeg ser ikke poenget med å ha en båt verdt flere hundrtusen, og så gidder ikke eieren å sørge for eierfoholdet er dokumentert i det eneste registret vi har med offentlig godkjenning for at de skal spaer en hundrelapp....

Selv om eier sier til meg at det ikke er det som er årsaken til at båten ikke er registrert, men han er prinsipielt i mot dette gebyret.... Ja da tor jeg like mye på han som når han sier at båten aldri har vært på grunn og at motorene aldri har vært kjørt hardt, men jeg trenger ikke sjekke samt at båten eksemplarisk vedlikeholdt....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Det står jo på siden deres at de tar imot meldinger om feilfakturering på mail, så da går det jo an å spare portoen?

Jeg fikk også i går faktura på båt som jeg ikke lenger er eier av. Sendte mail i går om dette og fikk allerede i dag hyggelig svar om de beklaget feilen og jeg selvfølgelig kunne se vekk i fra fakturaen.

En imponerende rask tilbakemelding, alle kan gjøre feil! Og så lenge en kan inrømme dette og gi en så hurtig tilbakemelding, så synes jeg at redningselskapet er kommet i fra feilfaktureringen på en positiv måte sett fra mitt ståsted. :flag:

Jeg fikk også i går faktura på båt som jeg ikke lenger er eier av. Sendte mail i går om dette og fikk allerede i dag hyggelig svar om de beklaget feilen og jeg selvfølgelig kunne se vekk i fra fakturaen.

En imponerende rask tilbakemelding, alle kan gjøre feil!

Nøyaktig det samme skjedde meg, BRA! :yesnod:

Forandrer dog ikke det faktum at jeg mener at vi skal ha et, og kun et, båtregister det skal være obligatorisk for å få forsikret båten, det skal være et eierdokument og dette skal pantsettes/påføres hvis det er utestående gjeld/pant i båten og det skal være BILLIG i drift - hvis ikke synes jeg det hele bare er noe tull og mest egnet som "beskjeftigelsesterapi"!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

• 11 måneder senere...

Beklager - litt på sidelinjen hva som diskuteres her. Fant ingen annen tråd til mitt innlegg.

Fikk for en stund siden årsgebyr fra NSSR.

Aner ikke hva vi har betalt tidligere, men plutselig syntes jeg at kr 795,-for medlemsskap er noe i overkant hva jeg kunne tenkt meg å betale.

Oppsigelse er sendt.

Å eie båt er snart det samme som å eie bil, det er ei melkeku. :yesnod:

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...