Wakeboarder Startet 20.April.2006 Del på Facebook Startet 20.April.2006 Har søkt frem og tilbake i forumet etter svar på spørsmålet mitt, men sitter like spørrende tilbake. Spørsmålet er....: Hva er forskjellen på VP 270 og VP 280? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Cato23 Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Vist jeg ikke tar heilt feil er vel 270 forgjengeren til 280. Men heilt de store tekniske forskjellene vet ikke jeg. Men det er det sikkert noen andre som vet?! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SveinHa Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 I dokumentarkivet finner du noe info. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post Share on other sites More sharing options...
Jorg-1 Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Her er det mye som går om hverandre... 270 drev på 280 bakplate og omvendt. Undervannshus fra 280 event DP skal gå på et 270 drevoverdel. Men den store forskjellen rent fysisk er 270 har eksosutløp under kavitasjonsplata i ei slags trekantet finne i propellområdet. 280 har eksos utløp i kavitasjonsplata...bred utgang. Her med og uten gummileppe/klaff. Har man klaff på drev...så skal man ikke ha i eksosbelg og omvendt. DVS kun EN klaff. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post Share on other sites More sharing options...
Wakeboarder Svart 20.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2006 Er det noen forskjell i kvaliteten eller egenskapene til drevene? Har lest igjennom div tråder, og har sett ved et par anledninger anbefalinger om å gå for 280 i stedet for 270, uten vidre begrunnelse. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
håvar Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Hei. Slenger meg på her! Leverte inn ett av mine 290 DPD drev til den lokale VP dealeren for å skifte simmeringer og ta en sjekk før sesongen. Det andre var nytt i 2005. Har hatt båten i 3 sesonger og drevet var gjennomgått da jeg kjøpte den. Har vel på de 3 årene tilbakelagt ca 12-15000 nm. Skiftet olje hvert år og ingen tegn til lekkasjer.Overraskelsen ble stor da det viser seg att drevene i nedre veksel hadde store sår/hakk i glideflatene. Alt må byttes, ny drevsats kompl og lager. Kanskje noen her som har tips om evt deler. Utv 1,78:1 Ang betegnelsen på drev sa er det vel slik att i kronologisk rekkefølge først 270,280,290,290dp,290dpd,290dpe osv. mye av dette går om hverandre, de har bare skiftet betegnelse etterhvert som de har blitt forbedret. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jorg-1 Svart 21.April.2006 Del på Facebook Svart 21.April.2006 (redigert) Wakeboarder: Send meg din emailadresse på IM til meg....så sender jeg deg en pdf plansje med oversikt over alle drev og utvekslinger,påfyllmengder,oljekvaliteter,utseende osv.... Redigert 21.April.2006 av Jorg-1 (see edit history) Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 21.April.2006 Del på Facebook Svart 21.April.2006 Flott om du kunne lastet den opp i Dokumentarkivet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.