js Startet 12.August.2003 Link til dette innlegget Startet 12.August.2003 Etter motorbytte fungerer ikke forgasserene som før. Den siste av 3 flommer over når jeg prøver å starte, og det er ganske mye bensin som kommer ut. Virker nesten som de 2 andre ikke får noe, mens den siste får alt. Dette skjer uansett om det blir gitt gass eller ikke, og også uansett om akselerasjonspumpen er aktivert eller ikke. Jeg har så langt ikke fått startet motoren, men den kommer så vidt med noen hark i begynnelsen av startforsøkene når jeg brukte startgass. Noen som vet hvorfor dette skjer? Sitér dette innlegget Link to post
jkirkebo Svart 12.August.2003 Link til dette innlegget Svart 12.August.2003 Nå er jeg ingen ekspert på B30-forgassere men det høres ut som om nål/flottør ikke fungerer på den siste forgasseren. Du bør nok vurdere å overhale den... Sitér dette innlegget Link to post
js Svart 12.August.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2003 Takk for svar. Jeg får prøve å plukke den fra hverandre. Kikket litt på hvordan jeg kunne gjøre det i går men var litt engstelig for å klå for mye og ødlegge innstillinger osv. Men om alt skulle gå galt, er det noen forgasser-service steder i oslo området som kan anbefales? Den må vel justeres og kalibreres uansett etter dette, og det er vel ikke noe man gjør uten skikkelige instrumenter. Sitér dette innlegget Link to post
kncarlsen Svart 13.August.2003 Link til dette innlegget Svart 13.August.2003 Takk for svar. Jeg får prøve å plukke den fra hverandre. Kikket litt på hvordan jeg kunne gjøre det i går men var litt engstelig for å klå for mye og ødlegge innstillinger osv. Men om alt skulle gå galt, er det noen forgasser-service steder i oslo området som kan anbefales? Den må vel justeres og kalibreres uansett etter dette, og det er vel ikke noe man gjør uten skikkelige instrumenter. Har hatt noe av det samme i sommer. Tung og starte. Trakk motoren rå på særlig en sylinder, og sotet ned pluggene når den endelig startet. Renset først luftfilterne i White-spirit og skyldte de godt etterpå. Utrolig møkkete. Til slutt en liten runddusj med "verktøy på boks" før de ble påmontert. Inn med nye plugger. Skrudde derettet igjen justeringsskruene, og åpnet de 360 grader. Startet lett, men fikk litt for lite tilførsel av bensin. Åpnet derfor litt mer, og antar at de nå er dreid ca. 450 grader. Lykke til ! Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 13.August.2003 Link til dette innlegget Svart 13.August.2003 Standard innstilling på blandingsskruen på Solexene er en og en kvart omdreining ut. Det tilsvarer jo de nevnte 450 grader. Motoren skulle da gå fint, hvis annet er i orden. mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.