cassie Startet 21.April.2006 Link til dette innlegget Startet 21.April.2006 hei! Hvor stor norsk båt er denne landterna godkjent for? min båt er 13,2 meter, jeg tror ikke landterna er godkjent for så stor båt, noen som vet? https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3824/skann0008.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 21.April.2006 Link til dette innlegget Svart 21.April.2006 I hele skandinavia opp til 12 Meter lengde. I andre land opptil 20 meter. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Sofaseileren Svart 21.April.2006 Link til dette innlegget Svart 21.April.2006 Vil det si at det er en topplanterne? Mente 2984 serien til hellamarin rakk 2 nautiske, og at dette var kravet intil 20 meters lengde? Er det ikke også slik for topplanternen? Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 21.April.2006 Link til dette innlegget Svart 21.April.2006 Laternene virker 2nm uansett, men det har vel å gjøre med størrelsen. I alle fall er denne informasjonen rett ut av Hella-katalogen 2006 som jeg fikk tillsendt nå. Som jeg har skrevet: skandinaviske land for opp till 12 meter, alle andre land i hele verden for opp till 20meter Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Sofaseileren Svart 21.April.2006 Link til dette innlegget Svart 21.April.2006 Forklaringen fant jeg i "universalleksikonet" veien til Båtførerprøven, under krav til lysstyrke og rekkevidde: Båtlengde 12-20 m, Topplanterne 3 n. mil, øvrige 2 n. mil. Det som cassie snakker om må være en topplanterne. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 21.April.2006 Link til dette innlegget Svart 21.April.2006 Bildet var knøttlite, men det viser en tri-color lanterne. Trodde slike var tillatt bare på mindre båter? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 21.April.2006 Link til dette innlegget Svart 21.April.2006 (redigert) Trodde slike var tillatt bare på mindre båter?Javisst, med forbehold om hvor du setter grensen for "mindre" Regel 25 (b): På et seilfartøy på mindre enn 20 meters lengde kan de lanternene som er foreskrevet i punkt (a) i denne regel kombineres i en lanterne som blir ført hvor den best kan ses på eller nær mastetoppen. Båtlengde 12-20 m, Topplanterne 3 n. mil, øvrige 2 n. mil. Det som cassie snakker om må være en topplanterne.Siden dette er en tricolor er det ikke en topplanterne, og kravet til synlighet er bare 2 mil, se regel 22 (b) Redigert 21.April.2006 av Sjøtummel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 21.April.2006 Link til dette innlegget Svart 21.April.2006 hvor du setter grensen for "mindre" Definitivt mindre enn 20M... (mao, jeg tok grundig feil) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.