Jump to content

noe grått i giroljen, yamaha 50hk..

Frissy

Recommended Posts

Skulle bytte girolje på min yamaha 50h ub fra 86. Så da at det kom litt grått ut sammen med oljen. Ikke mye men hva skal jeg gjøre? Oljen er ikke grå. Pakningene ved nivå og tappe skrue har jeg ikke byttet. Erd et et sted å starte????? Hvor får jeg sånne pakninger i Drammen?

• 3 måneder senere...

Verkstedene anbefaler at man bytter disse pakningene hvert år! Gjør jeg det? Nei! De er uforskammet dyre! Skifter selv girolje på de motorene jeg har, og har hatt, og kan ikke huske annet enn at disse pakningene er de samme uansett merke og størrelse motor! Med andre ord bør du få dem nær sagt hvor som helst de selger, eller reparerer utenbordsmotorer. I Drammen tenker jeg på Bakken Motor(på sydsiden av broen over E18), men de er ikke Yamaha forhandlere. Ta med en av pakningene så ser du fort om det er samme som de har.

:sailing:

Ser at det er en gammel tråd som har blitt "vekket" til live, så håper oljen er skiftet i mellomtiden!

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Det er vanlige fiberpakninger som passer til M8 bolter. Gå innom en rørleggerforretning, så har de sikkert noen som passer. Pass på å ikke trekke alt for hardt til....

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...