Jump to content

Båt bytte!

SRC31

Recommended Posts

Nidelv 26 er solgt etter å ha ligget 22 timer på finn! Man har igjen for å kjøpe kurrante båter!

Ny båt Storebro RC 31 Baltic skal hentes i Oslo i mai, tror ikke den blir like lett å selge når den tid kommer, men får håpe det blir en stund til. Har ihvertfall ikke råd til en 5 fot syke til på noen år!

Den ene motoren i den nye båten har gått 2-3 timer etter totaloverhaling, stempler foringer topplokk osv.

Noen som vet om denne bør kjøres inn på lik linje med en ny motor da?

Har vel ikke noe annet enn synsing å bidra med på motorfronten. Men siden den er totaloverhalt behøver den vel en innkjøring.

Postet her for å gratulere deg med nydelig båt! :flag: Forøvrig tror jeg det er samme konstruktør som på min norske Viking. Tror ikke denne er spesielt ukurant, nei - men dog, en annen kjøpegruppe.

Gratulerer med ny båt ja!

Motorer har jeg ikke så mye greie på. Har imidlertid hørt at det er levert noen VP motorer i bl..a Storebro 31 som ikke er veldig mye å skryte hjem om. Husker ikke betegnelsen på de (31/32 ??).

Hvis motoren er totaloverhalt så bør du vel kanskje kjøre litt pent en stund, og toppen må kanskje sjekkes/ettertrekkes??

Redigert av OLPI (see edit history)

Takker for gratulasjoner!

De motorene man blir anbefalt å ligge unna er vel md32, det er vel ikke kvaliteten som er dårlig men dele tilgangen! I vår sitter det velkjente TMD40 motorer, burde vere greit med deler der i noen år til!

Det er antydet mange steder at dette er for små motorer i båten, men det kommer vel an på hvor fort man ønsker å kjøre. Båten skal marsje greit i 15 knop, og det holder i masse vis for oss.

Med fremtidens anntydede diesel priser bruker det vel også nok!

:flag: Gratulerer :flag:

Har fått klarsignal om at jeg kan begynne planlegging av hussalg og båtsalg . Kjekk økonomisjef i dette firma . Det kan jo ta litt tid , da vi må finne en blokkleilighet som passer først . Båten skal det byttes trekk i begge lugarer først (teddifor idag) Starter vel med den jobben til uka kansje , så vi får se kansje blir det ny kåk og båt iår . Men er jo et stort skritt å ta da , har nå bygd huset selv og hatt det i snart 20 år så .....

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...