Jump to content

Propellforing

Ojda

Recommended Posts

• 1 år senere...

Hei!

Jeg har et lignende "problem". Har målt akslingen min til å være 32mm. Kan jeg da bruke propeller beregnet til 30mm aksel, eller 35mm?

Propellen sitter jo på en kon uansett, så jeg trodde kanskje jeg kunne bruke en beregnet på 30mm. Om jeg har propell beregnet på 35mm må jeg sikkert bruke en foring.

Noen råd?

Mv

AB

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

• 1 år senere...
Hvis konen er 1:10 mangler du 1 cm på å få 30mm propellen helt inn. Bør vel gå såsant du får skrudd på mutteren.

Hvordan vet du det uten at han har sagt noe om hvor lang akselen er ? (utenfor baaten) Er dette alltid likt?

-Sten

http://naumar.no - Seil- og båtutstyr

1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...