Bitteliten Svart 22.April.2006 Link til dette innlegget Svart 22.April.2006 Da vil du se at D4'n bruker 35 liter og CMD'n ca. 25 liter v/ 3000 rpm.I følge tabellen i spec sheeten bruker den 29,9 liter ved 3000 Omin. Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 22.April.2006 Link til dette innlegget Svart 22.April.2006 bensin er best uten sammenlikning helt til man skal selge båten kanskje. skikkelige bensinmotorer slår dieselene i alt untatt en marginal forskjell i J/gr fuel. riktig motor riktig preppet og proppet er nær nok til at forbruket er en "non-issue" samt at bensinmotorer har mye lavere vedlikeholdskostnader. noe å gøye seg med: http://www.pursuitboats.com/2860den/perf.asp volvo 7.4 gsi 3.2 sek til å plane en 3 tonns båt merc 7.4 mpi 3.2 sek til å plane en 3 tonns båt, 740 nm dreiemoment noen som snakket om dreiemoment? mye høyere komforfaktor er inkludert. diesel er tull- passer kun for slepebåter. Sitér dette innlegget Link to post
RITS Svart 22.April.2006 Link til dette innlegget Svart 22.April.2006 Hadde det vært rett aksling hadde jeg nok valgt YanmarHvorfor det Bitteliten? Sitér dette innlegget Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 - Ex 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP 2003 Fairline Squadron 55 VP D12-715 Link to post
Bitteliten Svart 22.April.2006 Link til dette innlegget Svart 22.April.2006 Hvorfor det Bitteliten?Hadde Yanmar hatt egne hekkagregat hadde jeg nok vurdert Yanmar nå også. Egentlig bare fordi jeg tror på japansk kvalitet - selv om Toyota Corollo nå lages i Tyrkia Men når jeg tenker etter så kommer det også an på hvor store motorer det er snakk om. Kommer man opp i store motorer over 500 hk så er det annet å velge i også. Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 22.April.2006 Link til dette innlegget Svart 22.April.2006 Jeg er mekaniker og har overhalt en del Yanmar 6-lps.Det som går igjen er at de dropper ventilene og det blir total havari det er ikke løse foringer og de kan bare bores 0,5 mm.Har hatt skjæring på veive på er par stykker Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 22.April.2006 Link til dette innlegget Svart 22.April.2006 (redigert) som kad44 blir det da. så lenge motorene ikke utstyres med reiktige ventilstyruingssystemer er faren for ventildropping ved bruk a 4v per sylinder alltid tilstede. us baserte bensin v8 er rett verktøy. enkelt og gjennomprøvd samt veldig robust. dreiemoment som bøffler. Redigert 22.April.2006 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.April.2006 Link til dette innlegget Svart 22.April.2006 us baserte bensin v8 er rett verktøy. enkelt og gjennomprøvd samt veldig robust. dreiemoment som bøffler. Merkelig at vi ikke ser flere nye båter med denne motoriseringen da. Mulig alle andre tar feil Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 22.April.2006 Link til dette innlegget Svart 22.April.2006 Men når folk ber om råd er det jo dumt å ikke skrive det man mener. Men det er kanskje det som er feil for deg Jolo Vel når Bitteliten bommer med ca. 100 % på en forbruks sammenligning må det bare påpekes at fanatismen har gått for langt. Ps. Skulle Jolo hatt båt med hekkans aggregat (Gud Forby at så skjer). Hadde nok valget fallt på VP ja. Men det kommer nok aldri til å skje. Yanmar sin LP serie (Toyota stammen) er heller ikke min favoritt. Båtmotor med registereim frister lite. Og noe skurrer når LP har halve timetall serviceintervall og halve timetall garantitid kontra Yanmars egenproduserte motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.April.2006 Link til dette innlegget Svart 22.April.2006 Vel når Bitteliten bommer med ca. 100 % på en forbruks sammenligning må det bare påpekes at fanatismen har gått for langt. Det er helt feil regnet. Forskjellen mellom 55 liter og 29,9 liter er 83,9%. Jeg synes ikke du skal overdrive fanatismen min så mye. Man måste kolla pjosenten vet du Godt å se at du ikke er fanatisk drev hater Men 140.000 i prisforskjell mellom VP og CMD får meg til å stoppe opp ett sekund eller to. Og nå skal jo alle Mercruiserne bli lakkert hvite også. Da blir de nok mye bedre Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 22.April.2006 Link til dette innlegget Svart 22.April.2006 us baserte bensin v8 er rett verktøy. enkelt og gjennomprøvd samt veldig robust. dreiemoment som bøffler. Det er riktig det, BMW bruker også det på M5, men særlig økonomisk er det ikke. Hvis drivstoff- økonomien er i bilde, er lavere volum med hjelp av turbo,kompressor ønsket. Det er vel total-bildet for kunden som bør være i fokus. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Mix Svart 22.April.2006 Link til dette innlegget Svart 22.April.2006 Og nå skal jo alle Mercruiserne bli lakkert hvite også. Da blir de nok mye bedre Vel, rødt går vel fortere vel Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 22.April.2006 Link til dette innlegget Svart 22.April.2006 (redigert) QUOTE(The Scrutinizer @ 23.04.06 00:55) us baserte bensin v8 er rett verktøy. enkelt og gjennomprøvd samt veldig robust. dreiemoment som bøffler. Merkelig at vi ikke ser flere nye båter med denne motoriseringen da. Mulig alle andre tar feil total misfortsåelse. lett å bevise men noe tidkrevende. imidlertid har både båtmagasinet og båtliv mer eller mindre motvillig måttet bite i det sure eplet ved sine nyeste beregninger og akseptere at bensin er best for vanlige båtbrukere. alt annet er hype og misforståelser. skal se om jeg får tid tiil å utdype og dokumenetre dette senere. Redigert 22.April.2006 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
microship Svart 23.April.2006 Link til dette innlegget Svart 23.April.2006 (redigert) total misfortsåelse. lett å bevise men noe tidkrevende. imidlertid har både båtmagasinet og båtliv mer eller mindre motvillig måttet bite i det sure eplet ved sine nyeste beregninger og akseptere at bensin er best for vanlige båtbrukere. alt annet er hype og misforståelser. skal se om jeg får tid tiil å utdype og dokumenetre dette senere. Jeg kan knapt vente ...Ser fram til neste nøye vurderte innlegg Redigert 23.April.2006 av eslettha (see edit history) Sitér dette innlegget Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
Fram 21 Svart 30.April.2006 Link til dette innlegget Svart 30.April.2006 Du har ikke vurdert bensinmotor, da? Den koster mindre, veier mindre, og bruker ubetydelig mer. I 2008 vil ikke "avgiftsfri" diesel lenger være å få kjøpt, og da vil dieselbåter falle i verdi mens bensinbåtene stiger i verdi. That's life... Ja jeg tror særlig 2t V8 påhengere fra åttitallet vil bli veldig etterspurt Sist jeg byttet bil fik jeg halvert drivstoffutgiftene, kjører nå avgiftsbelagt diesel. Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 (redigert) Ikke for å hovere, men dette er kanskje en passende dag for endel forumbrukere å lese sine egne "høflige" tilsvar i denne tråden på...? Redigert 6.Oktober.2006 av SkipperMorse (see edit history) Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Nautilus Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 Noen som har røyka sokka sine på lørdagskvelden, hmmm? Auda! Det kaller jeg å gå på en smell! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.